Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • s těmi penězi je to pravda.. pamatuji si jak vyšel první assassin's creed... utratil jsem prachy, ktere jsem dostal na vanoce... a na nic jineho už jsem neměl... a musím říct.. že 1200 za stereotypní hru ??... coto... ? dvojku už jsem pirátil a brotherhood taky.. ale musím říct že jen kvuli multiplayeru a tomu že jsem fanoušek ACčka si brotherhood koupím... i když to zas budou zbytečně vyhozene prachy.. kdyby hry staly kolem 500.. není problem.. ale 1200 ???...to mi furt příde sakra moc když ta hra skoro nic nenabídne... jen potěšení na malou chvíli takový 10 - 16 hodin hraní... a to ještě když není demo tak ani nevite esli vas to chytne... takže 1200 za hru ktera leži ve stole ? *12*
    • Nevím jak ty, ale já nakupuju novinky za 750,-.A třeba teď mají angláni ACB za 600,- ( I special edici )
  • life28
    K predajom PC vs Konzoly...ak je hra multiplatformova, PC predaje tvoria ani nie 10 % z celkovej sumy. Tak to uz byva v kazdej multiplatformovke.

    Piratstvo sa da obhajit nedostatkom financii, ako uz pisal elite, na druhej strane je to zvyk. Su luda, co si za cely zivot nekupia ani jednu hru a stiahnu uplne kazdu AAA hru co vyjde. Dalsi sa zase obhajuju tym, ze hru chcu vyskusat, a po prejdeni povedia "naco si to budem kupovat, ved uz som to presiel." O predaje BF sa nebojim, tam proste laka skvely multiplayer, ale co ostatne hry?

    Riesenie je jednoduche. DEMO. Pred par rokmi som kupoval herne casopisy a boli tam dema na uplne novinky. Dnes si spomeniem len na spickovy Batman alebo Sniper Ghost Warrior. Keby autori neupustali od tvorby dem, ponukli v deme ukazku, ktora by hraca v momente zaujala, predaje by sa urcite zvysili.
    • Nevadí vám, že zde plácáte nesmysly?! Demo se pro každou hru nedělá! Ono vyrobit ho totiž stojí peníze! Jsou hry, i celé herní série, které demo v životě neviděly! Další věc je časté zkreslení dojmů z hry! Budu tro ilustrovat na starém příkladu dema pro Postal 2, které seznamovalo hráče s hrou v lokalitě, která ve hře nebyla. Takové dema jako bylo pro hru Sacred jsou spíše vyjímkou nežli pravidlem. No a pak zde máme dementní jevy, že v zaběhnuté sérii (naposled DAO) dochází k razantním změnám herního GUI, což Vám nějaké demo pořádně neukáže! Od dob TES IV jsem poučen, že byl - li předchůdce úspěšný, neplatí, že to podstatné obsahuje i jeho nástupce a tak bohat, abych si kupoval "grafické omalovánky" jako u TES IV (kde máte to demo?????), která svému předchůdci nesahá ani po kotníky, rozhodně nejsem. Rozhodně kupuji legální verze a žádný zloděj nejsem, ale taky nejsem nikde nucen kupovat králíka v pytli, proč by tomu mělo být jinak u her?! Je - li hra dobrá a ne jen na základě nějakého (zločinného) doporučení (viz recence TES IV), velice rád si ji koupím a autorům zaplatím za poctivou práci poctivé peníze.
  • haha jeden tu píše že ako veľa hier sa predalo na PC v porovnaní s konzolami- hmmm nuž asi preto lebo PC ma každý a konzola je v menšine. Keby to bolo narovnako zaujímali by ma čísla Uncharted 3jky *4*
  • Pokial by piratstvo neexistovalo a kazdy si poriadne zakupil kopiu, stale to neznamena ze hry by sa neuberali tymto smerom. Ak sa nieco zdvyhlo za posledne roky tak su to v prvom rade produkcne hodnoty: pofesionalny voice acting, vysoka kvalita animaci, grafika hlavne efekty atd.. Je dost pravdepodobne ze jedine co by sme dnes mali pri 0% piratstve vy bol v podstate ten isty Crysis 2 len s este vacsim "cinematickym" zazitkom, s este viac profesionalnymi cool scenami atd., hratelnost by vsak stale mohla byt rovnaka ako je. Pretoze i indie budget hry mozu byt dobre hratelne a nepotrebuju moc $, je to o tom do coho sa vklada. Kludne by som si i dnes zahral AAA titul bez dabingu, ale s prepracovanym scriptom a dialogmi aka Planescape len v novsom kabate.
    Dalej moc neverim ze by pri 0% piratstve neprislo portovanie hier. Pretoze jednak HW sa dost vykovovo priblizil jeden druhemu(hlavne v dobe ked posledna generacia konzol vysla), jednak ten HW na konzolach neni uz tak odlisny, komplexny a tazky na programovanie ako byval a hlavne, i pri 0% piratstve by sa to stale oplatilo. Fajn, tak predam 7m kopii na PC namiesto 1m koli piratstvu, ale stale mozem chciet dalsich 5-7 na x360 a este dalsich 5-7 na PS3 - preco nie? Ved je to stale 3x viac, kto by to nebral.
    V konecnom dosledku, piratstvo neni dobre pre bussiness len preto lebo o nom vieme ze existuje a vieme ze moze podtrhavat trzobne cisla(nevieme do akej miery, nevieme kto su ti jednotlivi pirati/ludia, vekova kategoria, zamestnanie, ake maju financne dispozicie, v akych krajinach ziju, ci by vobec za hru zaplatili i keby mohli alebo ju hraju len preto ze im to bolo vdaka piratstvu umoznene a inak by na nu z vysoka dlabali atd.). Avsak, i keby taky pojem ako piratstvo ani nikdy neexistoval, neni iste ci by sa vydavatel neubral rovnakym smerom kludne byt z chamtivosti a financnym ziskom. Koniec koncov, i v ostatnych odvetviach sa vsetko degraduje a vsade vas chcu len odrbat.
    Ak uz nic ine, piratstvo a tych par nadanych ludi co vedia hru cracknut dokaze ukazat prostrednik vydavatelovy ako je EA ci Ubisoft a dat im jasne najavo ze nemaju vsetko pod kontrolou, nie su bohovia a nemozu si robit s ludmi co sa im zachce. Kolko ludi si kupilo hru a popalilo sa. Tiez im uz peknych par rokov nepriamo naznacuju ze investovat do ochran je strata zdrojov ktore mohli radsej investovat do hry. Nie su to male ciastky.
    A v neposlednej rade, vydavatel je vacsinou vacsie zlo nez cela pirate scena, tolko premrstenych penazi az mi je do placu koli tym chudakom developerom(s ktorymi casto zaobchadzaju ako s handrami), nehovoriac ze im do toho este kecaju ako ma hra vypadat a jak sa ma hrat co prekracuje ramec ich funkcionality.
    V uplne poslednom(slubujem *3*) rade, piratstvo umozni hrat hru chudobnym ludom z rozojovych zemi, takym co si sotva dokazu nahrabat na PC, rodinam kde proste nemaju volny liter na nieco ako hra. Nakoniec, je to len takovy luxus, mozete zit bez cokolady ale bez chleba? Moralne to nemusi byt, mozno ani spravne na obhajobu, ale ti ludia by si to proste stejne nedovolili. Nie preto ze by ich to nutne polozilo, nejake 1-2 hry by si snad mohli dovolit ked si uz dokazali kupit komp, ale tam to proste vidia ako drahu zalezitost a nie moc rozumnu kupu.

    V nejakom bode sa teda raz musia produkcne hodnoty zastavit, nemoze sa pocitat z neustale zvysujucimi sa trzbami len preto ze nova CoD je tak "cool", ma najkvalitnejsi dabing od nejakeho svetove znameho typka ktory si za to zrejme hodne zapytal... mozno by sa v prvom rade mali pozriet do coho(a komu) tie peniaze idu, kludne nech hru portnu na vsetky platformi ale nech si rozlozia nakladny rozumne, vymyslia nieco nove a cool ohladom gameplay nie stale tie same sracky dokola a nech radsej ani neskusaju ludi nasrat nejakymi ochranami - ked tak nech natiahnu na krabicu kondom a skusia to tak predat nech vidia co to spravi - neni to moc rozdiel. A potom, verim ze i s piratstvom paralelne ktore tu stejne vzdy bolo i bude, budu i napriek tomu stale zo ziskom.
    • Pleteš se zcela ve všem. Prvně, pokud je někdo pirát, tak se vůbec nebude zabývat myšlenkou, zda je hra dostatečně cinamatická. Prostě se jen bude zabývat tím, jestli to jde zpirátit nebo ne. Za druhé, nějaké rozvojové země jsou naprosto nedůležité prodejními čísly a nemaji nijak klíčový vliv na prodeje. Důležité jsou USA, Evropa a Japonsko. Evropa je především PCčková, Evropani především pirátí, tak se nesmí nikdo divit, že pak přestává na PC vycházet hokej nebo že ostatní hry jsou dělané především na konzole. Bohužel.
      Ubisoft a jejich stupidní ochrany jsou úplně jiná písnička. Prostředníček by měl smysl, pokud by si ostatní kupovali hry od jiných firem. To se ale neděje, protože pirát ukazuje prostředníček úplně všem, co mu "dávají" možnost si zahrát. Takže asi tak. Řeči na téma, že vydavatel drhne z vývojářů kůži jsou už jen úsměvné, protože vývojáři zpravidla nejsou vůbec placení špatně, zatímco od piráta neuvidí korunu.
      • Za prve, i ked je niekto pirat, BUDE sa zabyvat myslienkou aka je hra celkove - nebude piratit vse co sa da. Ver mi ze i oni su priebercivy *3*. I ked... vobec nevidim suvislost s tym co som napisal. Pisal som niekde ze pirati tahaju iba cinematicke hry? Jedine co som uviedol je kam by sa(podla mna) dodatocne peniaze investovali - nebyt piratstva. Nauc sa citat.
        Za druhe, prave ako vravis - nejake rozvojove zeme nie su mozno tak dolezite, nicmene ak si publisher zistuje statistiky najskor len vidi cisla ako "peers" na torrentoch a nema paru kto ti ludia su(presne ako som pisal takze opat: nauc ssa citat).
        "Evropani především pirátí, tak se nesmí nikdo divit, že pak přestává na PC vycházet hokej nebo že ostatní hry jsou dělané především na konzole" - uh, opravdu? Moze za to europa? Nezabudni ze europa sa deli na vychodnu a zapadnu. Ze by ta nasa vychodna polka mala taky vplyv? Ako keby to bolo v minulosti inak...
        Prostrednik ma dvojaku moc, s tym s tebou musim suhlasit, nicmene vacsina veci dnes vychadza bud pod EA alebo Ubisoft, v drtivej vacsine. Nastastie sa chytre nizkorozpoctove indie tituly docela drzia, vlastne rozkvetaju.
        To ze vydavatel "drhne" vyvojarov je vacsia pravda nez si myslis a neviem kde zijes ze nevies co sa deje, tu mas nejake priklady: - http://yaserzt.com/blog/archives/512
        - co spackany Gothic 3 koli Jowood?
        - http://www.gamespot.com/news/6226758.html?tag=latestheadlines;title;1
        - co spackany Dragon Age 2
        - rozne nahanacky, nedostanie vyplaty a vydanie zabugovanych hier
        • Gothic a spol - to jsou zcela minoritní jevy. Ročně vychází stovky titulů a vzpomínat na Gothic z roku 2006 je bezpředmětné. Navíc uspěchané vydání jakékoliv hry neznamená, že vývojáři nedostávali příslušný plat. Jsem si naprosto jist, že vývojáři Dragon Age 2 dostali velmi slušně zaplaceno (důvodem uspěchanosti je, že chteli kravičku podojit co nejdříve). Že to mohlo být lepší? Mohlo. Ale to už jsme trochu jinde od původní diskuze. Vždy a všude se najdou problémy a alibismus, že distributoři dusí vývojáře je fakt dost slabá obhajoba toho, že pro jistotu nedám ani korunu nikomu.

          V principu je tedy jedno, jestli pirát přemýšlí o tom, zda se mu to "vyplatí tahat" nebo ne. Prostě buď za to nedá ani korunu, nebo za to nedá ani korunu.

          Indie tituly, nezávislejší studia, méně DRM ochran (a jim podobných) a buzerace těch, co za hru zaplatili. Souhlasím. Sám mám koupeno řadu titulů od MatrixGames, HPS, atd. Ale opět, to už jsme u jiné diskuze a ne u pirátsví a prodejnosti her jako takové.

          Co se hokeje týče, 100% za to můžou prodejní výsledky v Evropě. Američani jsou více konzoloví, Japonci taky a moc ani neví co to hokej je, takže ANO, je to evropská záležitost. Prodeje nejsou? NHL není. Druhá věc je, že EA na PC verzi sezóny 2008 a 9 kašlali.

          Jsem 11 let jsem v branži a prodeje stejných her na kozolích i PC vidím. PCčkářů je v ČR tvrdá přesila, ale prodejně je PC mizérie, i přes mnohem nižší ceny. Navíc před 14 lety stály PC hry 2299,-, starší hry přes 1000,-. Pak to šlo na 1500,-, pak většina na 1000,-. Teď se dá řada půl roku starých (a špičkových her) koupit za 500,-. Prodejnost PC her není až tak věc peněz.
          • Gothic neni nic maleho, je to velmi znama a popularna hra. O to ale predsa nejde(ani kedy vysiel), ide o to ako publisher zavinil jeho spackaniu. Tu mas "aktualny" priklad:
            http://www.strategyinformer.com/news/11400/dragon-age-ii-composer-says-ea-pushed-hard-to-release-da2-my-score-was-rushed

            Ja som nikde vyslovene nehajil piratstvo, mozno az na tie "rozvojove zemi" a i tam som tomu nastavil otaznik ci je to obhajitelne. Co som uviedol je ze(skratene):
            1 - je dost pravdepodobne ze by portovanie hier a multiplatforming prislo tak ci onak
            2 - je dost mozne ze by sa hry uberaly rovnakym smerom k zjednodusovaniu, trebars i koli bodu 1 koli obmedzenemu hardwaru(lowest common denominator)

            Ohladom cien kedysi to bolo so vsetkym tak. Porovnaj si ceny pocitacov - a tie sa nepiratili ;) Dnes je pocitac a hry bezna vec, vtedy to bolo fakt nieco mat takovu vec doma. Vzdy ked pride nieco nove a vynimocne ma to nejaku dobu vysoku hodnoty a hype. Kolko stali(i dnes este stoja SSD disky), kolko bude stat OLED..? Takisto to bolo s mobilmi. Navyse, pred 10+ lety mala CR i SK inu ekonomiku a hlavne kurz. Za 10 rokov sa kurzy oboch nasich krajin zdvihly enormne, veci su viac bezne, ludia nie su tak blbi a vedia si zistit zapadne ceny(i tak sme este drahy).

            Ohladom hokeja to mohlo byt aj z inych dovodov. Myslis ze sa vo velkom najednou zacalo piratit v nemecku, svajciarsku atd.? Ja vravim ze prisla zla doba a ludia proste nemaju peniaze. Par EU krajin je i dnes este na hranici polozenia. A u nas, u nas to bolo s piratstvom vzdy stejne.
            • @Caehar:
              Este raz, to je vsetko fajt a mas mozna i pravdu, ale stale to nic nema s mojim prispevkom ktory si sa mi snazil vyvratit. Ja som presvedceny ze smer akym sa hry uberaju + multiplatforming by prisly tak ci tak, na zaklade tych veci ktore som uviedol(kludne si precitaj moj najvyzsi prispevok este raz). Ne, berem ti ze je dost pravdepodobne ze sa to dnes realne deje koli piratstvu, tvrdim len ze by sa to najskor stalo i tak - koli zisku.
            • Gothic není malá hra, jen to není žádný reprezentativní vzorek. Distributoři se s výrobci zas tak často nerozcházejí. A znovu, neplyne z toho, že to nedostali zaplacené.

              To je samozřejmě pravda, ceny šly dolů u všeho možného, ale tím spíš by měl nastat boom prodeje. Nenastal. Pirátům je to prostě jedno, kolik to stojí v obchodě.

              S těmi penězi to není tak špatné. Státy jako takové jsou na mizině. Lidi zas tak ne. Konzolové hry se prodávají stále dobře, mluvím o trhu u nás. Pcčko jde prodeji do kytek jako jediné. Určitě na tom má podíl i Steam, GoG a spol. Ale ten hlavní důvod je, že díky torrentům a vysokorychlostnímu internetu je pirátění dětsky snadné.

              Jak jinak si vysvětlit nepoměr prodejů stejné hry na PS3/XBOX360/PC? Já to mám pod nosem. V 95% případů, je to takto - PS3 nejvíce prodaných kusů, pak XBOX360 (kde je pirátství částečné), nakonec s velkým odstupem PC (s největší základnou hráčů a nejlevnější cenou hry). Opět tu mluvím o číslech v ČR. Tohle nejde vysvětlit jinak, než pirátstvím. Prostě nejde.
    • Člověče, palec nahoru, perfektně napsáno, hlavně pravdivě. Žádné pseudo kecy, co všechno developeři mohli mít, kdyby je piráti tak neokrádali. Ono né každý kdo stáhne by koupil. Začíná mě ta komercionalizace her pěkně srát.
      • Vsechno to jsou blby kecy. Kdyz te serou komercni hry, tak hraj ty freewarove. Pirati jsou zlodeji. Ano, kdyz je nekdo socka, tak hoot nemuze jezdit s ferrari a kdyz je nekdo jeste vetsi socka, tak holt nemuze hrat ty nejluxusnejsi hry na trhu. Kdyz par let pocka, tak je bude mit za par stovek. Nicim se piratstvi neda obhajit a omluvit. Ani chudobou.
  • Vysvětlení proč se na PC pirátí více je prosté.
    Konzolista si hru pro svou konzoli na PC stáhne, na PC ji i vypálí a na konzoli ji pouze používá.
    Tím se větší míra daného pirátství přenáší na PC.
    *1*
    Tak. Pokud chcete ještě vysvětlit nějakou krávovinu (nebo Vávrovinu), dejte vědět.
    • Lol, jak tohle nekoho vubec muze napadnout...
      *12*
    • aha, takže chceš říct, že když stáhnu hru na platformu xbox, tak se to přičte na platformu PC? Nepřipadá ti to trochu, divné? *3*
  • mmrrxx
    vraj konzole im zarobia viac ? naprv sa pozrime na bestsellers top 4:
    PC: 1. The Sims (16 million shipped), 2. The Sims 2 (13 million), 3. World of Warcraft (12 million subscribers), 4. StarCraft (11 million)
    PS3: 1. Gran Turismo 5 (6.37 million) , 2. Gran Turismo 5 Prologue (5.20 million) , 3. Call of Duty: Modern Warfare 2 (4.8 million approx) , 4. Uncharted 2: Among Thieves (3.8 million)
    XBOX360: 1. Halo 3 (8.1 million) , 2. Call of Duty: Modern Warfare 2 (7.481 million approx) ,3. Gears of War (5 million, may include PC version) , 4. Gears of War 2 (5 million)
    zratajme teraz vsetky top 4 PC vs Konzole: 52 milionov (PC) vs 45.7 milionov (konozole)
    zaver by mohol byt asi taky ze pokial ide o bestsellery tak PC stale vedie predaje oproti konzoliam a zvadzat nejake problemy predajov na piratov je uplne scestne !
    • To je nefungující arfument. Sims je prostě na PC fenomén, WoW a Starcraft se prodávají především kvůli tomu, že se hrají online. Ostatní hry na PC mají prodeje zcela jiné. Bohužel to platí i u titulů. které byly dosud čistě PC záležitosti.
      A ano, je to vina pirátů. To je prostě fakt. Dělám v průmyslu, vidím. PCčkářů je v ČR minimálně 10x tolik co konzolistů, ale prodeje PC verzi oproti konzolovým jsou zlomkové 10-20%, přičemž cena každého z nich je na PC zpravidla levnější minimálně o 1/3. Že není to pirátstvím? JE! Co by všichni ti PCčkáři asi hráli?
    • No jo, hlavně ten WoW... 12M, ale každy měsic!!! a ikdyž ne v takovym počtu, už to takhle je 5+ let... a krabice + 3x datadisk... me by zajimalo kolik ta hra mela za svou existanci zisk prozatim...
      • Wow- digitalni distribuce hry i datadisku zdarma-> "pouze" mesicni poplatky
        • To by me zajimalo, jak jsi na to prisel. Datadisky si i pres digitalni distribuci musis koupit, jinak nebudes mit pristup k funkcim z datadisku...
          Drtiva vetsina hracu si datadisk koupi, jinak by byla uplne pozadu. Takze je teoreticky prodanych kopii hry vice nez 4*12M + mesicni poplatky.
    • Dik ze si si nasiel namahu a cas to najst, nicmene tvoje cisla prave dokazuju KTO si hry doopravdy kupuje. Vsimni si Sims, kto moze z nas hardcore hracov take hry vobec hrat? Odpoved je ze su to prevazne mladsia generacia vratane zenskeho pohlavia a hry im najskor kupuju rodicia. Pretoze pre nich su tieto hry najvhodnejsie, rodic to kupi detom, mozno si ich aj oni zahraju - jednoducho pretoze su to nenarocne "light" hry ale hlavne: *bez nasilia*. A toto je presne dovod preco i ostatne zanre zlavuju, napr. odstranuju krv v strielackach, gore, komplexnost a podobne - lebo prave toto su najvacsi potencionalny kupci. Tu mate defakto vasu odpoved na cely clanok a problematiku rovno v tychto cislach.
      • mmrrxx
        jj, ale pointa mojho prispevku je o tom ze piratov vynechajme ;)
    • 1.) Jak muzes srovnavat hry exklizivni pro jednotlive platformy? Ze se The Sims prodalo 2x vic jak Halo 3 je naprosto irelevantni, protoze jsou to dve ruzne hry. Jedine, co se z toho da vyvodit je, ze The Sims bavi cca 2x vic lidi nez Halo 3 (a ani to tvrzeni bych si nedovolil dokazovat temito daty).

      2.) Nahodil jsi nejaka cisla a neuvedl jsi zdroj. Cisla nejsou uplne mimo, takze pocitam, ze sis je nevycucal z prstu. Ale ty bestsellers jsou uplne mimo. Proc tam nejsou nejprodavanejsi hry vsech dob - GTA IV a Black Ops? Protoze jsou tyto hry na vsech trech platformach a jejich statistiky by se nehodili pro tvuj trollpost?
      • google, prvni odkaz na "best selling video games":
        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games
        takze ty tve "nejprodavanejsi hry vsech dob" jsou jen tvym zboznzm pranim.
      • mmrrxx
        odmyslim si ofenzivny ton tvojho prispevku a pokusim sa reagovat na ten zvysok, ad 1) neporovnavam hry, ale predaje na platformy ad 2) nauc sa pouzivat google a mas to tam aj so zdrojmi uvedene, kto chce si ten zdroj najde, ad GTA 4 a Blackops, uvadzal som top 4 a tie hry tam jednoducho nie su
        • posila
          K tomu uvadeni zdroje. Clovek, ktery pres 10 let delal herniho vyvojare, v clanku tvrdi neco, co jsem si navic sam myslel jeste predtim, nez jsem ten clanek precetl. Proto informace od nej povazuju za pravdepodobne pravdive. Tebe neznam, tak jsi pro me jen clovek, ktery svoje informace o hrach sbira hranim her a prohlizenim internetu (a zkusenostmi ze sveho okoli). Podle tveho prispevku usuzuju, ze si myslis, ze se veci maji nejak jinak nez jsou popsane v clanku. Na to mas pravo a ja nemam potrebu tvuj nazor nejak menit. Jenze svuj nazor se snazis prosadit jako fakt a jako argumet pouzivas nejake udaje, aniz bys napsal, kdes na ne prisel, takze sis je mohl ale nemusel vymyslet. A prosazovani vlastni "pravdy" bez validnich argumetnu je vec, ktera me v diskuzich naprosto vytaci :) proto jsem na to reagoval.
        • posila
          Podle vgcharz.com se treba GTA IV prodalo 9 milionu pro X360, 7 pro PS3 (a na PC by tak zbyly cca 4 miliony, pokud se toho podle T2 prodalo pres 20 M). Stejny zdroj uvadi, ze Black Ops se prodalo 12 mil pro X360, skoro 10 mil a pro PC 1 mil (toto cislo bude nejvic mimo, protoze - jak pise Kanča - nemaji udaje z digialnich distribuci). Takze tyto dve hry by mely byt na prvnich prickach konzoloveho zebricku.

          Nechci tvrdit, ze vgchartz je duveryhodny zdroj, je to ale minimalne stejne duveryhodny zdroj jako wikipedie.

          Ten zebricek top PC her je ale zajimavy. Z tech 4 her jsem hral jen Starcraft a zbyle tri me vubec nelakaji. A rekl bych, ze hracu, kteri by hrali jak Sims a WoW, tak jine velke hry, je malo. Nedozaku si predstavit, ze by nekdo rekl "Dokud nevyjde dalsi CoD, budu hrat Sims" nebo "Dokud nevyjde Red Dead Redemtpion pro PC, budu hrat WoW". Muj nazor tedy je, ze hrami na PC se vydelat da (a nemusi na nich delat 100 lidi - viz Minecraft), ale ty hry vetsinou nebudou pro hardcore hrace. Cest vyjimkam.
          • Ona je taky otázka kdo je "Hardcore hráč". Je samozřejmě jasné, že herní mainstream (na který je zvykem nadávat) hry zjednodušuje, sterilizuje (žádná krev, polit korektnost atd.) a vůbec "konzolizuje", v tom má článek pravdu. V tomto mainstreamu asi opravdu víc vydělávají konzole. Pak tu jsou The Sims a podobné hry pro holky, které vydělávají na PC, ale taky hry firem jako Paradox, Matrix Games nebo Battlefront (které hraji třeba já) a ty vydávají hry výhradně na PC (konzoloví hráči by je nepochopili). Nebo třeba pecka, na kterou se těším, Red Orchsetra 2, pokud je mi známo, na konzole vůbec nebude. A jen tak pro zajímavost - většina her od Matrix Games se prakticky nedá upirátit.
          • mmrrxx
            jj, s tym uz suhlasim co si napisal, "na PC sa vydelavat da" , cela pointa mojho prispevku nebola o tom ze ktore hry kolko naozaj predali ale o tom ze existuje celkom vynosny PC trh a zvalovat neuspechy predat hru na piratov je v tomto svetle odveci
            • Nikdo nepochybuje, ze na pc hrach se da vydelavat, takova zynga na farmville mela nadherny vejvar. Jenze nas zajima, zda se tam da vydelat take na hardcore hrach, a to uz je horsi. A pokud nestavi na multiplayeru, tak skoro nemozny, to uz jsou jen vzacne vyjimky. A ja davam prednost singleplayerovym hram a jejich vyvoj plati prevazne konzole a o tom to je.
        • ucho
          On 10 March 2011, Take-Two announced that Grand Theft Auto IV had sold over 20 million copies
          co z toho vyvodit? že buď lžeš ty, nebo Take-Two, protože na nějaké platformě by se tohle číslo promítnout mělo na 100 % :)
      • no a zmiňovat prodeje Balck Ops na PC je taky scestný protože se niky nezapočítává Dig. Distribuce což je u Steamworks hry rozhodující
  • Spousta lidí tu argumentuje přemrštěností cen u nás. Až doteď jsem tomuto argumentu moc nevěnoval pozornost ale po zjištění že Brotherhood, který jsem nedávno zakoupil, stojí na www.game.co.uk v přepočtu něco kolem 760 Kč i s poštovným (!!!) se mi celkem udělalo špatně... Proč je český Game o tolik dražší? Nechtěl by pan Vávra napsat nějaký článek i o tom? Protože osobně si myslím, že 1/4 ceny už je opravdu velký rozdíl a pro spoustu lidí by to byl argument k nákupu.
    Jinak obecně mi nepřijde cena kolem 1000 Kč zase tak přemrštěná za hru u které strávím desítky hodin zábavy když to srovnám třeba s kinem, kde strávím 2 hodiny, ale myslím si že vetšina lidí co umí anglicky si radši hru objedná jinde. Já to alespoň od teď plánuji.
    Také nechápu proč již zmíněná hra stojí na steamu 1225 Kč... Digitální distribuce mi obecně přijde jako skvělý nápad, kdy by další procento lidí snad za hru zaplatila, nicméně pokud hra v přepočtu vyjde dráž i než u českého game v kamenném obchodě?! Proč... Kde jsou ty ušetřené náklady za krabice a dovoz? Tohle opravdu nechápu.
    • ucho
      v Anglii je úplně jiný trh než tady u nás. moc lidí si zde originály nekupuje, ty obchody nemohou prodávat bez marže. ono uživit jen kamennou prodejnu se zaměstnancem není žádná sranda...
      • To je v celku zvláštní marketingová strategie: nemůžu něco prodat (chybí poptávka), tak zvednu cenu... Chtělo by to získat alespoň základy ekonomické teorie: cena je totiž určena nabídkou a poptávkou, nikoli výší nákladů prodejce (proto jsou také na Steamu různé ceny v různých zemích). Navíc ty nářky na piráty krásně vyvrátí pohled na ceny konzolových her a těch samých her na PC - proč jsou hry na PC o tolik levnější, když údajně pirátství hry prodražuje a údajně je pirátství na PC daleko rozšířenější? Opak je pravdou - pirátství hry zlevňuje. Na pirátství vydělávají i ti, co kupují originálky (osobně spadám do obou kategorií - jako většina).
        • ucho
          očividně ti nějaké základy ekonomické teorie chybí, tak šup, doučit :) nebo jsi jen teoretik, co o praxi nemá ani páru? mimochodem ceny některých konzolových her jsou velmi podobné cenám PC titulů... vliv pirátství zde neřeším.
          • Pracuji jako ředitel poradenské firmy a jako vedlejšák doktoranduju na VŠE, takže mám teorii i praxi zmáknutou:) To tvé ekonomické rady "nemůžu něco prodat, tak zvednu cenu" postrádají logiku. Tvojí logikou by byly hůř prodejné ty konzolovky (=jsou dražší než PC verze her:) )
            • 666: Jsi pitomec a pochybuji, ze mas vubec vzdelani, natoz ekonomicke. Jinak bys vedel, ze cim mene prodavas kusu produktu, tim vetsi fixni naklady se projevuji na jeden kus.
            • ucho
              666: proč máš potřebu přetvářet to, co jsem řekl? to je nějaká praxe z toho poradenství, abys nasměroval člověka přesně tam, kam chceš? nepotřebuji si nic uvědomovat. za tím, co jsem napsal, si stojím (a ani to není něco, co mi musíš vyvracet, je to prostý fakt). je to kraťoučké souvětí, ze kterého dokážeš vytvářet nová a nová fakta :)
              pokud ale nepochopíš ani toto, klidně to odůvodním: nepsal jsem, že mají kamenné obchody vysoké náklady. kamenné obchody mají prostě náklady, to je fakt, který nevyvrátíš ničím. mimochodem z toho důvodu existuje mnoho prodejců jen na eshopu, kdy mají maximálně někde sklad a možnost osobního odběru, ale moc se to nevidí, protože se to nevyplatí (další fakt). kamenné obchody s hrami pomalu mizí, důkazem budiž jeden shop v Brně, kde jsem to shodou náhod před nedávnem s majitelem probíral. proč mizí? protože je pomalu zbytečné platit prostory, je to solidní náklad navíc. fakt. není to o tom, že jsou náklady na vedení kamenného obchodu vysoké, prostě jsou, není potřeba vyvracet, ale jestli si myslíš, že jsi tohle vyvrátil, klidně se poplácej. (je to tak absurdní, jako by ses snažil vyvracet, že auto jezdící na benzín nemá náklady za benzín... bravo)
            • @ucho
              napsal jsi ve svém příspěvku jako zdůvodnění proč jsou u nás hry dražší to, že je zde moc lidí nekupuje a že mají kamené obchody vysoké náklady - to jsem ti vyvrátil. Jsem rád, že sis svůj omyl uvědomil, ale příště se k tomu postav čelem.
            • ucho
              promiň, ale nikde jsem neprohlásil "nemůžu něco prodat, tak zvednu cenu". to sis vyčaroval sám, tedy to je celý tvůj argument vůči mému příspěvku :) jinak nemám potřebu zde vytahovat doktoranda ani VŠE... to ve tvém případě očividně nemá žádnou váhu :)
    • dokud Amíci z Valve nebudou chápat kurzový rozdíl mezi USD a EUR tak si přes steam nemá cenu nic kupovat
      • ucho
        a příklad hry Portal 2 (hry od nenáviděné Valve, co nechápe kurzový rozdíl)

        ČR: 34,19 EUR
        US: 44,99 USD

        řekl bych, že přepočet je zrovna v tomto případě dobře. buď rád, že nežiješ v Německu, tam je cena 44,99 EUR. (patrně z důvodů, že to tam lidé za tu cenu prostě kupují...)
      • ucho
        je třeba si uvědomit jednu věc: cenu neurčuje Valve, ale samotný vydavatel. některé hry mají tedy převod USD vs EUR správně. v cenách jsou ale i zcela jiné rozdíly. příkladem budiž Mafia 2, která byla nedávno v akci (75 % sleva), taková sleva byla prostě všude. výsledek:
        ČR: 10 EUR
        DE: 12,5 EUR
        US: 7,5 USD
        UK: 5 GBP
        Austrálie: 20 USD
        vše je v přepočtu 75 % ceny, takže opravdu to není o neuvědomění si toho, že dolar nerovná se euro. Austrálie je na to se Steamem špatně celkově, z nějakého důvodu. a není to cenová politika Steamu, takže pláčeš na špatném hrobě...
        a proč jsou na Steamu hry většinou dražší než krabicové? patrně z důvodu, aby příliš nekonkurovaly i těm krabicovým a prodávalo se vše. tedy zde platíš spíš za nějakou službu, že to máš pohodlně doma. A i přesto je Steam s cenami bezkonkurenční, protože většina her jde časem do akcí a ty ceny jsou pak nakonec opravdu směšné...
      • souhla, to je vec na ktere by si konkurence mohla nahonit bodiky. zatim mam pro steam pouze zvednuty prostrednik.
    • Cajk
      Pan Vávra by nechtěl, pro něj už je 760,- budgetová cena pro kterou se vývojář ani neshejbne.
  • stáhnu vše a proto nemám rád hmotné věci nedají se totiž stáhnout!
  • kdyz jsem, byval mlady hoch s kapesnym od rodicu, tak jsem piratil sec se dalo. nyni kdyz uz jsem vydelecne cinny jinoch , tak kvalitni hry nakupuji pouze originaly, hlavne simulatory. kdyby prizpusobili cenu her kupni sile obyvatelstvam tak si mylsim , ze by se ani piratit nemuselo. BTW levneji si nakoupim hry v anglii a to vcetne postovneho nez od nasich nenazranych distributoru. at zije game.co.uk
  • Sem pirát, stáhnu co můžu. Ale když hra za něco stojí, tak si jí koupim (v akci, samozřejmě, nejsem blázen abych za to platil ty jejich přemrštěný ceny) At zapřemejšlej o cenách a pak to bude o něčem jiném.
    • Takže nějakou hru dohraješ, strávíš u ní čas, ale řekneš si "To za ty peníze nestojí"? Stává se to?
      • Mozes mat napr. hru ktora je celkom dobra a bavi ta, ale niektore faktory jej momentalnu hodnotu za ktoru sa predava podkopavaju. Jeden takovy hlavny moze byt napr herna doba, hlavne pokial niesi moc online typ. Potom byt inak skvelu hru si 2x rozmyslis davat zo vyse litra za nu ak ju mas hotovu za 5-6hod, mozno i hlboko pod liter by ti prislo luto.
      • Stává a dost často, ale spiš ji ani nedohraju.Nebo pak sou tady ty případy kdy to člověk dohraje za 5 hodin, má pak smysl za to utrácet prachy?
        • To je podobné jako v restauracích. Když sníš jen pár soust z jídla, můžeš ho vrátit s tím, že je hnusné. Ale když ho sníš celé, tak málokde berou na reklamace nějaký ohled.
          • mmrrxx
            keby to s hrami fungovalo aspon takto ! ale nefunguje

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit