Přejít na výpis diskuzí
Zabíjejí konzole PC herní scénu, nebo jsou v tom nevinně?
4.4.2011 | Dan Vávra
708 příspěvků
-
666: Jsi pitomec a pochybuji, ze mas vubec vzdelani, natoz ekonomicke. Jinak bys vedel, ze cim mene prodavas kusu produktu, tim vetsi fixni naklady se projevuji na jeden kus.
-
Nikdo nepochybuje, ze na pc hrach se da vydelavat, takova zynga na farmville mela nadherny vejvar. Jenze nas zajima, zda se tam da vydelat take na hardcore hrach, a to uz je horsi. A pokud nestavi na multiplayeru, tak skoro nemozny, to uz jsou jen vzacne vyjimky. A ja davam prednost singleplayerovym hram a jejich vyvoj plati prevazne konzole a o tom to je.
-
Vsechno to jsou blby kecy. Kdyz te serou komercni hry, tak hraj ty freewarove. Pirati jsou zlodeji. Ano, kdyz je nekdo socka, tak hoot nemuze jezdit s ferrari a kdyz je nekdo jeste vetsi socka, tak holt nemuze hrat ty nejluxusnejsi hry na trhu. Kdyz par let pocka, tak je bude mit za par stovek. Nicim se piratstvi neda obhajit a omluvit. Ani chudobou.
-
To by me zajimalo, jak jsi na to prisel. Datadisky si i pres digitalni distribuci musis koupit, jinak nebudes mit pristup k funkcim z datadisku...
Drtiva vetsina hracu si datadisk koupi, jinak by byla uplne pozadu. Takze je teoreticky prodanych kopii hry vice nez 4*12M + mesicni poplatky. -
Wow- digitalni distribuce hry i datadisku zdarma-> "pouze" mesicni poplatky
-
Lol, jak tohle nekoho vubec muze napadnout...
*12* -
Nevadí vám, že zde plácáte nesmysly?! Demo se pro každou hru nedělá! Ono vyrobit ho totiž stojí peníze! Jsou hry, i celé herní série, které demo v životě neviděly! Další věc je časté zkreslení dojmů z hry! Budu tro ilustrovat na starém příkladu dema pro Postal 2, které seznamovalo hráče s hrou v lokalitě, která ve hře nebyla. Takové dema jako bylo pro hru Sacred jsou spíše vyjímkou nežli pravidlem. No a pak zde máme dementní jevy, že v zaběhnuté sérii (naposled DAO) dochází k razantním změnám herního GUI, což Vám nějaké demo pořádně neukáže! Od dob TES IV jsem poučen, že byl - li předchůdce úspěšný, neplatí, že to podstatné obsahuje i jeho nástupce a tak bohat, abych si kupoval "grafické omalovánky" jako u TES IV (kde máte to demo?????), která svému předchůdci nesahá ani po kotníky, rozhodně nejsem. Rozhodně kupuji legální verze a žádný zloděj nejsem, ale taky nejsem nikde nucen kupovat králíka v pytli, proč by tomu mělo být jinak u her?! Je - li hra dobrá a ne jen na základě nějakého (zločinného) doporučení (viz recence TES IV), velice rád si ji koupím a autorům zaplatím za poctivou práci poctivé peníze.
-
Nevím jak ty, ale já nakupuju novinky za 750,-.A třeba teď mají angláni ACB za 600,- ( I special edici )
-
s těmi penězi je to pravda.. pamatuji si jak vyšel první assassin's creed... utratil jsem prachy, ktere jsem dostal na vanoce... a na nic jineho už jsem neměl... a musím říct.. že 1200 za stereotypní hru ??... coto... ? dvojku už jsem pirátil a brotherhood taky.. ale musím říct že jen kvuli multiplayeru a tomu že jsem fanoušek ACčka si brotherhood koupím... i když to zas budou zbytečně vyhozene prachy.. kdyby hry staly kolem 500.. není problem.. ale 1200 ???...to mi furt příde sakra moc když ta hra skoro nic nenabídne... jen potěšení na malou chvíli takový 10 - 16 hodin hraní... a to ještě když není demo tak ani nevite esli vas to chytne... takže 1200 za hru ktera leži ve stole ? *12*
-
@Caehar:
Este raz, to je vsetko fajt a mas mozna i pravdu, ale stale to nic nema s mojim prispevkom ktory si sa mi snazil vyvratit. Ja som presvedceny ze smer akym sa hry uberaju + multiplatforming by prisly tak ci tak, na zaklade tych veci ktore som uviedol(kludne si precitaj moj najvyzsi prispevok este raz). Ne, berem ti ze je dost pravdepodobne ze sa to dnes realne deje koli piratstvu, tvrdim len ze by sa to najskor stalo i tak - koli zisku. -
Gothic není malá hra, jen to není žádný reprezentativní vzorek. Distributoři se s výrobci zas tak často nerozcházejí. A znovu, neplyne z toho, že to nedostali zaplacené.
To je samozřejmě pravda, ceny šly dolů u všeho možného, ale tím spíš by měl nastat boom prodeje. Nenastal. Pirátům je to prostě jedno, kolik to stojí v obchodě.
S těmi penězi to není tak špatné. Státy jako takové jsou na mizině. Lidi zas tak ne. Konzolové hry se prodávají stále dobře, mluvím o trhu u nás. Pcčko jde prodeji do kytek jako jediné. Určitě na tom má podíl i Steam, GoG a spol. Ale ten hlavní důvod je, že díky torrentům a vysokorychlostnímu internetu je pirátění dětsky snadné.
Jak jinak si vysvětlit nepoměr prodejů stejné hry na PS3/XBOX360/PC? Já to mám pod nosem. V 95% případů, je to takto - PS3 nejvíce prodaných kusů, pak XBOX360 (kde je pirátství částečné), nakonec s velkým odstupem PC (s největší základnou hráčů a nejlevnější cenou hry). Opět tu mluvím o číslech v ČR. Tohle nejde vysvětlit jinak, než pirátstvím. Prostě nejde. -
Gothic neni nic maleho, je to velmi znama a popularna hra. O to ale predsa nejde(ani kedy vysiel), ide o to ako publisher zavinil jeho spackaniu. Tu mas "aktualny" priklad:
http://www.strategyinformer.com/news/11400/dragon-age-ii-composer-says-ea-pushed-hard-to-release-da2-my-score-was-rushed
Ja som nikde vyslovene nehajil piratstvo, mozno az na tie "rozvojove zemi" a i tam som tomu nastavil otaznik ci je to obhajitelne. Co som uviedol je ze(skratene):
1 - je dost pravdepodobne ze by portovanie hier a multiplatforming prislo tak ci onak
2 - je dost mozne ze by sa hry uberaly rovnakym smerom k zjednodusovaniu, trebars i koli bodu 1 koli obmedzenemu hardwaru(lowest common denominator)
Ohladom cien kedysi to bolo so vsetkym tak. Porovnaj si ceny pocitacov - a tie sa nepiratili ;) Dnes je pocitac a hry bezna vec, vtedy to bolo fakt nieco mat takovu vec doma. Vzdy ked pride nieco nove a vynimocne ma to nejaku dobu vysoku hodnoty a hype. Kolko stali(i dnes este stoja SSD disky), kolko bude stat OLED..? Takisto to bolo s mobilmi. Navyse, pred 10+ lety mala CR i SK inu ekonomiku a hlavne kurz. Za 10 rokov sa kurzy oboch nasich krajin zdvihly enormne, veci su viac bezne, ludia nie su tak blbi a vedia si zistit zapadne ceny(i tak sme este drahy).
Ohladom hokeja to mohlo byt aj z inych dovodov. Myslis ze sa vo velkom najednou zacalo piratit v nemecku, svajciarsku atd.? Ja vravim ze prisla zla doba a ludia proste nemaju peniaze. Par EU krajin je i dnes este na hranici polozenia. A u nas, u nas to bolo s piratstvom vzdy stejne. -
Gothic a spol - to jsou zcela minoritní jevy. Ročně vychází stovky titulů a vzpomínat na Gothic z roku 2006 je bezpředmětné. Navíc uspěchané vydání jakékoliv hry neznamená, že vývojáři nedostávali příslušný plat. Jsem si naprosto jist, že vývojáři Dragon Age 2 dostali velmi slušně zaplaceno (důvodem uspěchanosti je, že chteli kravičku podojit co nejdříve). Že to mohlo být lepší? Mohlo. Ale to už jsme trochu jinde od původní diskuze. Vždy a všude se najdou problémy a alibismus, že distributoři dusí vývojáře je fakt dost slabá obhajoba toho, že pro jistotu nedám ani korunu nikomu.
V principu je tedy jedno, jestli pirát přemýšlí o tom, zda se mu to "vyplatí tahat" nebo ne. Prostě buď za to nedá ani korunu, nebo za to nedá ani korunu.
Indie tituly, nezávislejší studia, méně DRM ochran (a jim podobných) a buzerace těch, co za hru zaplatili. Souhlasím. Sám mám koupeno řadu titulů od MatrixGames, HPS, atd. Ale opět, to už jsme u jiné diskuze a ne u pirátsví a prodejnosti her jako takové.
Co se hokeje týče, 100% za to můžou prodejní výsledky v Evropě. Američani jsou více konzoloví, Japonci taky a moc ani neví co to hokej je, takže ANO, je to evropská záležitost. Prodeje nejsou? NHL není. Druhá věc je, že EA na PC verzi sezóny 2008 a 9 kašlali.
Jsem 11 let jsem v branži a prodeje stejných her na kozolích i PC vidím. PCčkářů je v ČR tvrdá přesila, ale prodejně je PC mizérie, i přes mnohem nižší ceny. Navíc před 14 lety stály PC hry 2299,-, starší hry přes 1000,-. Pak to šlo na 1500,-, pak většina na 1000,-. Teď se dá řada půl roku starých (a špičkových her) koupit za 500,-. Prodejnost PC her není až tak věc peněz. -
Za prve, i ked je niekto pirat, BUDE sa zabyvat myslienkou aka je hra celkove - nebude piratit vse co sa da. Ver mi ze i oni su priebercivy *3*. I ked... vobec nevidim suvislost s tym co som napisal. Pisal som niekde ze pirati tahaju iba cinematicke hry? Jedine co som uviedol je kam by sa(podla mna) dodatocne peniaze investovali - nebyt piratstva. Nauc sa citat.
Za druhe, prave ako vravis - nejake rozvojove zeme nie su mozno tak dolezite, nicmene ak si publisher zistuje statistiky najskor len vidi cisla ako "peers" na torrentoch a nema paru kto ti ludia su(presne ako som pisal takze opat: nauc ssa citat).
"Evropani především pirátí, tak se nesmí nikdo divit, že pak přestává na PC vycházet hokej nebo že ostatní hry jsou dělané především na konzole" - uh, opravdu? Moze za to europa? Nezabudni ze europa sa deli na vychodnu a zapadnu. Ze by ta nasa vychodna polka mala taky vplyv? Ako keby to bolo v minulosti inak...
Prostrednik ma dvojaku moc, s tym s tebou musim suhlasit, nicmene vacsina veci dnes vychadza bud pod EA alebo Ubisoft, v drtivej vacsine. Nastastie sa chytre nizkorozpoctove indie tituly docela drzia, vlastne rozkvetaju.
To ze vydavatel "drhne" vyvojarov je vacsia pravda nez si myslis a neviem kde zijes ze nevies co sa deje, tu mas nejake priklady: - http://yaserzt.com/blog/archives/512
- co spackany Gothic 3 koli Jowood?
- http://www.gamespot.com/news/6226758.html?tag=latestheadlines;title;1
- co spackany Dragon Age 2
- rozne nahanacky, nedostanie vyplaty a vydanie zabugovanych hier -
To je nefungující arfument. Sims je prostě na PC fenomén, WoW a Starcraft se prodávají především kvůli tomu, že se hrají online. Ostatní hry na PC mají prodeje zcela jiné. Bohužel to platí i u titulů. které byly dosud čistě PC záležitosti.
A ano, je to vina pirátů. To je prostě fakt. Dělám v průmyslu, vidím. PCčkářů je v ČR minimálně 10x tolik co konzolistů, ale prodeje PC verzi oproti konzolovým jsou zlomkové 10-20%, přičemž cena každého z nich je na PC zpravidla levnější minimálně o 1/3. Že není to pirátstvím? JE! Co by všichni ti PCčkáři asi hráli? -
Pleteš se zcela ve všem. Prvně, pokud je někdo pirát, tak se vůbec nebude zabývat myšlenkou, zda je hra dostatečně cinamatická. Prostě se jen bude zabývat tím, jestli to jde zpirátit nebo ne. Za druhé, nějaké rozvojové země jsou naprosto nedůležité prodejními čísly a nemaji nijak klíčový vliv na prodeje. Důležité jsou USA, Evropa a Japonsko. Evropa je především PCčková, Evropani především pirátí, tak se nesmí nikdo divit, že pak přestává na PC vycházet hokej nebo že ostatní hry jsou dělané především na konzole. Bohužel.
Ubisoft a jejich stupidní ochrany jsou úplně jiná písnička. Prostředníček by měl smysl, pokud by si ostatní kupovali hry od jiných firem. To se ale neděje, protože pirát ukazuje prostředníček úplně všem, co mu "dávají" možnost si zahrát. Takže asi tak. Řeči na téma, že vydavatel drhne z vývojářů kůži jsou už jen úsměvné, protože vývojáři zpravidla nejsou vůbec placení špatně, zatímco od piráta neuvidí korunu. -
Člověče, palec nahoru, perfektně napsáno, hlavně pravdivě. Žádné pseudo kecy, co všechno developeři mohli mít, kdyby je piráti tak neokrádali. Ono né každý kdo stáhne by koupil. Začíná mě ta komercionalizace her pěkně srát.
-
K predajom PC vs Konzoly...ak je hra multiplatformova, PC predaje tvoria ani nie 10 % z celkovej sumy. Tak to uz byva v kazdej multiplatformovke.
Piratstvo sa da obhajit nedostatkom financii, ako uz pisal elite, na druhej strane je to zvyk. Su luda, co si za cely zivot nekupia ani jednu hru a stiahnu uplne kazdu AAA hru co vyjde. Dalsi sa zase obhajuju tym, ze hru chcu vyskusat, a po prejdeni povedia "naco si to budem kupovat, ved uz som to presiel." O predaje BF sa nebojim, tam proste laka skvely multiplayer, ale co ostatne hry?
Riesenie je jednoduche. DEMO. Pred par rokmi som kupoval herne casopisy a boli tam dema na uplne novinky. Dnes si spomeniem len na spickovy Batman alebo Sniper Ghost Warrior. Keby autori neupustali od tvorby dem, ponukli v deme ukazku, ktora by hraca v momente zaujala, predaje by sa urcite zvysili. -
haha jeden tu píše že ako veľa hier sa predalo na PC v porovnaní s konzolami- hmmm nuž asi preto lebo PC ma každý a konzola je v menšine. Keby to bolo narovnako zaujímali by ma čísla Uncharted 3jky *4*
-
2ucho: To, ze neumite cist uz neni muj problem. Vic to rozebirat nehodlam. Myslim, ze i v mem prispevku jsem neco naznacoval. A mic je skutecne u vyrobcu/prodejcu her; pirati nemaji duvod na stavajicim stavu cokoliv menit...