Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Done Dane...
    vy sám rozumíte game businessu lépe, než pěšák Tanbou. Ale posuďte:
    Vyjde hra (Mafia I). Je to excelentní titul, na který se dlouho, dlouho vzpomíná. Mnoho lidí jej koupí už jen díky této pozitivní reklamě, včetně těch, kdo si ji napřed stáhnou, i když mají k dispozici demo. DEMO.
    První věc. Kam zmizela dema? Ne, recenze nestačí. Chci produkt ozkoušet. Nemohu legálně? Udělám ilegálně, potom se rozhodnu, jestli koupím. A když už mám plnou verzi na disku, tak je to rozhodování velmi těžké... Pokud ale demo existuje (např. Risen), je omluva pro pirátsví téměř nulová...nebo ne?

    Jdeme dále. Rozhodnu se vyvíjet pokračování hry (Mafia II). Naslibuji hory doly. Hra vyjde, kromě audiovizuálního kabátku je na tom produkt hůře, než předchůdce. A ejhle - první vlna kupujících to rozkřikne, a zbytek radši opatrně ozkouší plnou, jestli demo nelže a finální produkt je opravdu tak špatný. A je-li špatný (zesíleno negativní reklamou, kterou si titul dělá), potom...nekoupím.

    Apropo Mafia II, o jejímž závratném pirátění jste psal v Crysis 2 diskusi: zbraně na blízko, silný příběh, reálně zpracované palné zbraně s reálným přebíjením, přestřelky s menším počtem velmi inteligentních nepřátel, morální rozhodování, vedlejší mise, více konců hry, použití okolního prostředí k boji, improvizované zbraně, manuální převodovka, reakce hlavní postavy na zásah kulkou, veřejná doprava, brutální bitky atd atd. To vše bylo slíbeno. Kolik z toho hráči dostali? Kde to je, tato hodnota, kterou hráčská obec čekala, hodnota, která byla slíbena?

    A Crysis 2 je na tom stejně.
    • Myslím že článok ma byť hlavne o Flameware ohladom " zblbnutia hier kvôli konzolám " a nie o morálnej ospravedlnitelnosti pirátstva ale dobre. Osobne mi príde trochu divná predstava že na PC sa každá dobrá originálna a kvalitná hra predá a piráti si zmlsnú len zlých hrách od zlých korporácií. Pravda ale je taká že sa predá len to čo je dostatočne vyhypované a to bez rozdielu kvality. Skvelích titulov ktoré úplne na PC prepadli je dosť a dosť . Krásne sa to odzrkladuje aj na tom že podla teba hroznej Mafie 2 sa rozhodne nepredalo nijak málo.
      A pokial ide o odskúšanie hry a jej následnú kúpu/ nekúpu tak to je podla mňa vporiadku ale na druhú stranu , dovolím si tvrdiť že v porovnaní s tými čo si stiahnu hru , zabavia sa u nej a prejdu ju a potom hneď sŤahujú ďalšiu ste v minorite. A o to ide. Tie údajne zblbnuté hry z konzolí by sa vyrábali a robili aj na PC keby je vačším trhom , skrátka preto že také hry sa zpravidla predávajú najlepšie a je jedno kde , hlavne že idú peniaze. Ale na PC sa to nedeje z jednoduchého dôvodu , tie masy "dementov" čo si užívajú " dementné hry" na konzoliach sú na PC tiež v hojnom počte ale narozdiel od konzolí si tý naši "dementi " odmietajú hry kupovať *4*

      Inak ak je tvoj príspevok nejaká narážka , dovolím si tvrdiť že práve Vávra za konečný stav Mafie 2 nemôže
    • Jo to je problém PC komunity. PC hráči nejsou ovce které kupují podle podplacených recenzí a to je to co vývojářům vadí. To že i když už udělají port z konzole tak je tak špatný že to prostě nikdo nechce a oni pořád nechápou proč když na konzolích prodali tolik tak to na PC nikdo nechce. A je to tady přišlo se s vševysvětlujícím pirátstvím které může za všechno, už je jenom potřeba si vzít staré německé plakáty z druhé světové a místo popisu Žid, napsat SW pirát.

      Každopádně Mafie a Mafie 2 je výborný příklad degradace her, zatímco mafii sem dohrál tak 10x a dodnes si ji rád nainstaluju a zahraju tak Mafii 2 sem nedohrál protože to prostě stálo za prd. A je pravda hru sem si nekoupil .... opravdu jim za takovou sračku platit nebudu a pokud by to šlo tak si klidně z hlavy vymažu ten čas u ní ztrávený .... o nic bych nepřišel.
      • A ještě by si nám mohl sdělit, jestli jsi zaplatil aspoň za tu 10x lepčí Mafii I.
        • Mafii I jsem napřed hrál pirátsky, byl jsem student nižšího gymplu a o placení her jsem neměl páru. To se před několika lety rapidně spravilo (stačilo pár projektů do programování na VŠ) a už mám doma hezkou řádku originálek; vyjma dvou velmi starých titulů (ONI a IJET) jsem zpětně koupil všechny dříve warezlé tituly.

          Mafii I jsem si tedy zpětně koupil a veřejně se Vám i firmě Illusion Softworks omlouvám za mladickou chybu.

          Mafii II jsem už pořizoval po "procitnutí", tudíž warez se nekonal, jenom demo a o Vánocích Special Extended Edition. Váš rukopis je v ní znát, stejně jako rukopis 2K. Kdybyste někde měl development kit k Illusion Engine, věděl bych, co s ním...
          • no třeba ONI by jsem si koupil ale zatím jsem neobjevil kde :-(
            • Amazon, Ebay....jenže cena za dopravu je neúměrná.
              Navíc, dnes je značka ONI prakticky abandonware. Majoritní vlastník je společnost T2, zbytek práv je roztroušený mezi firmami Bungie, Microsoft a Feral.
              Dceřinná firma Bungie West, která hru vyvinula, zanikla hned po vydání (bylo to řízené Microsoftem).

              Ale zůstalo Oni Central Forum. Navštiv nás, s mody je to o hodně lepší ^_^
        • Jo Mafii mám doma .... sice už dneska leží nekde pod hromadou bordelu a když si ji chci zahrát tak stejně musím stáhnout protože už sem zrušil CD mechaniku ale někde bude ....
        • Ja jo. O M2 jsi tvrdil že bude lepší a vychvaloval ji do aleluja. Lhal jsi. A lží jsi se snažil propagovat a dontutit nás ten zmetek koupit. Tudíž nás okrást. Ono platí lidové pořekadlo, kdo lže ten krade. Navíc, když něco stáhnu, nic neukradu, tobě ani nikomu jinému nic nechybí.
      • Pokud to NIKDO NECHCE, tak to nemá hrát. Jestliže to UKRADNU a následně DOHRAJU, tak nemám co kecat, že to NECHCI. A jen tak pro zajímavost, na M2 i C2 byla dema k dispozici, stejně jako recenze. Obě hry byly ukradené a vypuštěné na warez ještě před vydáním. Každý si mohl udělt obrázek a rozhodnout se jestli koupí nebo ne. Vaše konstrukty, kterými chcete ospravedlnit to, že kradete jsou úplně mimo mísu. Pokud něco nechci, tak to přece zákonitě nebudu krást!
        • Ja som bol ten, co si stiahol demo a predobjendla mafiu 2 - a doteraz TO TRPKO LUTUJEM! To bol kolosalny oj*b na hracoch! A vdaka tomu uz v ZIVOTE nekupim okrem GTA serie od T2 a 2K Czech ani makke F!

          VY vravite, ze MY sme svine, co kradnu a nemate cim nakrmit rodinu. Tak ako vysvetlite mne, studentovi, s mesacnym prijmom 180 eur z brigad, preco som bol OKLAMANY a OKRADNUTY o 50 eur na NEDOROBENEJ HRE?
        • Já souhlasím že vypustit hru na internet před vydáním je prasárna a že to může poškodit hru kvůli tomu že je nedodělaná, ale ono to tu hru většinou poškodí proto že nesplnila to co o ní nakecali.... pokud vím tak Half life 2 taky utekl na internet před vydáním .... a určitě to nebyl propadák prodali možná něco kolem 7M kopií ... možná kdyby potom co ty hry unikli na internet poslouchali co lidi říkají, hru odložili a dodělali tak by jim to pomohlo a né uškodilo.
    • kostejnesmrtelny
      Já navážu, a vrátím se hypoteticky do doby, kdy jsem bydlel u rodičů, kteří moji zálibu v hraní her nesdíleli a nepodporovali.

      Pod dojmem výše popsaných slibů malý Kostěj strávil měsíc na brigádách a Mafii II si koupil, tak jak vyšla. Myslíte, že si ještě někdy koupí nějakou hru, aniž by jí nejdřív zpirátil? Pokud ne, dopustil se morálního prohřešku?

      Škoda, že nám tady pan Vávra asi neodpoví...
    • V tom je taky ten problém. Vývojaří naslibují a nesplní. Tudíž vlastně lžou. A lží se snaží prodat svoje produkty. Tudíž vlstně okrást hráče. Konzolista hru koupí a má smůlu - respektive na jeho standardy je hra v pořádku a drží hubu. PCčkář hru zkusí. A pokud je dobrá, hlavně v případě kvalitního MP, hru koupí. Jenže pokud vývojáři lžou a snaží se ho okrást, projde SP a hru nekoupí. A pak vývojáři řvou že okradl on je. Je to vlastně "zloděj volá chyťte zloděje".
  • Konzolisti jsou prostě nasraní na PC hráče že se sebou nenechají vyjebávat a nekupují brak. Bohužel je to i tím, že ty nejlepší hry, někdy i deset let staré, nejsou stále překonány. A proč teda kupovat něco horšího? A dále si uvědomte, že PC hráči živí hardwareové společnosti které přinášejí technický pokrok. Někdo každoročně investuje jen třeba do grafické karty několikanásobek toho, co konzolista do her. Technický pokrok v software i hardware tlačí chtivost po lepším, výkonějším, hratelnějším... ne smířenost se stejným, či dokonce horším!!!
    • Cajk
      Díky bohu za lidi jako je tenhle človíček:) Co já vim tak ty konzole asi taky nekreslej obrázky pastelkama a myslim že právě majitelé pc kupujou ve velkym do svejch strojů grafiky, jejichž starší vydání se pak šoupnou do těch vašich krabiček hm? Tak se zase rychle uklidníme..
  • Cajk
    Tenhle článek ani nemusím číst a předem vím, co v něm bude:)).. Pořád lamentuješ nad tím, že se produkce neustále zdražuje - tak se na to vyserte! Vykašlete se na malý děti který potřebujou blyštivou grafiku, vykašlete se na piráty, vykašlete se na DRM - udělejte hru, která se bude pěkně hrát, bude mít fajn multiplayer, propusťte všechny ty nenažraný manažery, serte na otravný PR - ze všeho čiší jen snaha vydělat hrozně moc peněz což je demence - takový produkty PC scéna brát nebude. Nejlepší asi bude dělat hry, který by bavily hrát samotný vývojáře a nečekat, že prodám milion kopií. Zkus si představit ten milion lidí jako obrovskou masu.. tolik lidí si do prdele koupilo tu hru!! To je vám málo? Tak je problém v rozpočtu, ne ve spotřebitelích.
  • Za pirátění můžou hlavně vysoké ceny her. Např. v Anglii stojí hry max do 30 eur, většinou 25 eur(např. zaklínač II) takže nějakých 625/750 kč. No a vemte si kolik se vydělává v ČR a kolik ve Velké Británii. Nesrovnatelné. Dokud budou čeští distributoři krabicových her zloději a hry budou mít SP kratští a kratší, tak se bude stále více a více pirátit. Můžou si za to sami.
  • Článek je totální nesmysl. Je zajímavé, že počítačové pirátství tu bylo dávno před konzolemi (v počátcích let devadesátých bylo pro mě nemyslitelné hru koupit, nehledě na chudé trhy tehdejšího východního bloku a Číny), a přesto herní průmysl fungoval. A nejen, že fungoval, ale dokonce se mu podařilo z „garážových“ společností, které dělaly hry „na koleně“, vytvořit velké korporace, jako Ubisoft, EA, Activision, Epic Games a mnoho dalších. A to se všechno zaplatilo z peněz z prodeje PC her, z ničeho jiného, žádné konzole nikoho nedotovaly.
    A ejhle, najednou je největším problémem počítačové pirátství? Jistě, nastoupil internet, a získávání her ilegálně je jednodušší. Ne však nijak zásadně. Já žiji v malé vesnici na Jižní Moravě a vždycky jsem se v devadesátých letech k pirátským hrám bez problémů dostal. A co teprve lidé ve větších městech. Dále je nutné si uvědomit fakt, že chudý východní a čínský trh již není chudý, tedy i tady si začali lidé hry kupovat. Já kupříkladu dnes hry zásadně kupuji, a nejsem sám. Jinými slovy, počítačové pirátství sice narostlo, ale stejně tak narostl počet platících zákazníků. A to diametrálně. A znovu opakuji – pokud by bylo pirátství pro počítačový trh opravdu likvidační záležitostí, tak by nikdy nemohly vzniknout výše uvedené herní korporace.
    Já to vidím tak, že s jídlem roste chuť. Prostě se začaly dělat hry pro normalizované konzole, kde hráč nemůže s vývojářem vyjebat a hru si musí koupit. Naopak vývojář vesele se zákazníkem vyjebává, protože vydá deset her, z nichž jen dvě jsou kvalitní, osm je sračka, ale hráč to stejně koupí, protože reklama je mocná čarodějka a dema se dnes moc nenosí…
    Tak to, prosím, nesvádějte paušálně na počítačové piráty.
    • V zásadě mám dvě námitky. 1) V 90. letech prodej PC her vzkvétal jako nikdy jindy, nesmíš pirátství a prodeje posuzovat podle sebe a naší zaprděné kotliny. 2) Zisky na konzolích (tehdy Nintendo, Sega) byly navzdory tomu, co píšeš, vždy vyšší než na PC. Nesmíš posuzovat podle sebe a naší zaprděné kotliny.
    • Souhlasim. Pripada mi to, ze nastupuje stejny scenar jako u muziky a nebo filmu. Zacalo se z nuly, darilo se a pak nastoupili vlci, co chteli maximalni zisk bez ohledu na kvalitu a cenu pro zakaznika.
      • Díky, to přirovnání k hudbě je perfektní. Je to přesně, jak píšeš. A mimochodem, pirátství v hudbě hudbu nezničilo, jen zajistilo, že dnes neplatíme 500 Kč za album, na kterém je 12 písniček, z nichž dvě jsou kvalitní, a ostatní je šum kolem. Naopak, hudební scéně se daří stále dobře, jen si s námi již producenti nedovolí vyjebávat. Takže relativně spokojeni jsou všichni, ne jen producenti a interpreti, ale také platící zákazníci.
        • me teda neprijdou spokojeny, spis vsude breci ze se nove cd prodava za 3kila a nikdo to stejne nekupuje... a interpreti si v cesku par prodanejma albama (10 000 je fakt hafo) nevydelaji ani na to auto.. :D oni si vydelavaji na podiich..
          • Ale o tom to je - že si vydělávají na pódiích! A dovedeš si představit, kolik těch alb za tři kila se právě na jejich koncertech prodá, když jsou lidé ještě v euforii z dobrého koncertu? Jistě, v Česku to nemají interpreti jednoduché - ještě aby jo, když jich soutěže typu Superstar ročně chrlí desítky. Prostě ten trh je na takové množství "interpretů" malý. Ale to je jiná diskuze...
            • ucho
              Gdfox: tak si znovu přečti, co jsem napsal. nelze hodit všechny hry do jednoho pytle a říct: "vyplatí se je vydat jen na PC". proč? protože by to pouze prodej z PC verzí nezaplatil... u některých her to možné je, u spousty dalších to možné není.
            • To ucho@tiscali.cz: nechápu tvoji reakci na mé komentáře. Neuvádíš žádné argumenty proti věcem, které jsem zmínil já, a navíc uvádíš naprosto scestné informace, jakože vývoj her je dražší než vývoj filmů. To jednoduše není pravda. Nevím, jak dále reagovat - snad jen, přečti si pořádně, co jsem uvedl výše - dokud herní společnosti vydávají hry i pro PC, tak se jim to vyplácí. Jinak by to nedělaly.
            • ucho
              Gdfox: článek byl jasný, jako příklad sloužil Crysis. některé tituly jsou velmi finančně náročné, vývoj stojí neuvěřitelné množství peněz. ty peníze musíš mít na začátku, tedy jdeš do rizika. prakticky oknem létají milióny měsíčně a před tebou jen termíny a termíny. každé prodloužení je drahé. nevím například, jak to bylo u Mafie 2, ale nedivil bych se, kdyby tam nedošly peníze a nemuselo se jít pod křídla někoho s více penězi... nevím proč, ale většina lidí si zde myslí, že u vývoje her stačí, když to s těmi penězi vyjde šul nul, z ruky do huby, jenže je to byznys jako jiný, je potřeba vydělat peníze, ne jen zalepit díry. bez peněz se další projekt začíná obtížně, stejně jako získává na něj peníze. ale tak vše bylo řečeno v článku, který se věnoval určitému tématu a to téma přiblížil dostatečně. to neznamená, že se nebudou dělat hry pouze na PC, že se nebudou dělat levné hry. o tomhle přeci ten článek nebyl. některé hry jsou ale v dnešní době mamutí projekty, nákladnější než filmy, a v nich se točí už hodně peněz, očekává se tedy i určité procento návratnosti z investice, obzvlášť, když se to táhne několik let. a takovéhle velké projekty se pouze pro PC opravdu moc nevyplatí. to by byli sami proti sobě.
            • To Dan Vávra: nepleť sem divadlo, já jsem jen reagoval na předchozí příspěvky kolem hudby. Co se týče herních vývojářů, mohl bych se tady hrát s čísly a ukazovat, že na tom zase tak špatně nejsou. Dělat to ale nebudu, protože bych u toho používal čistě selský rozum a nemám žádné relevantní podklady. Stejně jako ty nemáš argumenty k protikladu. Nebo snad ano? Tak sem s nimi. Ukaž mi výroční zprávy některého z vývojářských týmů, abych se přesvědčil, jací jsou to chudáčci. Á propos, vzhledem k tomu, že zatím stále hry na PC vycházejí - a je jich víc než dost, tak soudím, že se jim vývoj vyplácí. Soudím, že pokud by se nevyplácel, tak by přestaly hry pro PC vycházet ze dne na den. Ne snad kvůli nechuti vývojářů - ti jsou tradičně PC friendly, ale především kvůli distributorům, kteří neváhají odpískat ze dne na den cokoliv, co by jim přineslo ztrátu byť jediného dolaru.
              Takže situace ohledně PC her rozhodně neukazuje, že by se tvoření her pro PC nevyplácelo. Pouze se potvrzuje, že na konzolích se dá vydělat více, proto se vyvíjí hry primárně pro ně. A zde mohu opět uplatnit rčení o nenažranosti, netahal bych do toho počítačové piráty.
            • A vyvojáři her mají jako hrát divadlo? Nebo jak si na těch pódiích mají vydělat? Nehledě na to, že natočení desky, je podstatně lacinější než vyrobit hru.
      • ankitamishra
        Absolutní souhlas, snad jen s výjimkou, že jste zaměnili vývojáře za vydavatele a investory. Vývojář hru vyvíjí, vydavatel vydává a investoři do ní investují a chtějí profit. Hráč/zákazník zajímá spíše vývojáře než vydavatele nebo investora. Ti se koupou v penězích.
        • Pravda, hodil jsem je všechny do jednoho pytle. Realitou je, že vydavatel na hře opravdu vydělá více než vývojář. V podstatě se ale dá také říci, že špatné hry dělají vývojáři a také očekávají zisk, takže v těchto případech líbají obratným vydavatelům (marketingovým mágům) ruce... prostě ruka ruku myje.
  • fallout
    Já bych v první řadě být výrobcem her pracoval na tom, aby byla hra co nejlevnější. Věřím, že pokud by originál hra stála všude ve světě v přepočtu na naší měnu cca 300 kč, prodali by několikanásobně více her. Pokud nyní prodají milion, při dnešních cenách je výdělek +- 900 000 000. Věřím, že při ceně 300 kč, by se mohlo prodat cca 5 000 000 kusů, což rázem činí výdělek cca +- 1500 000 000. Je to samozřejmě jenom můj názor, beru to podle sebe. Nyní si kupuji při cenách novinek (cca 1000kč) titul, pět kusů her ročně, utratím tedy 5000 kč ročně. Při ceně 300kč za kus bych si mohl za 5000 koupit cca 16-17 originálních her.
    • Ukažme si zjednodušený příklad. Máme hru, jejíž vývoj+propagace stály milion dolarů (levná hra + levná propagace). Výroba krabičky+manuálu+DVD+obalu stojí 3 dolary. Obchod si bere 30%, dále 20% je DPH. Obvyklá cena je 50 dolarů: dan je 10 dolarů, obchod si nechá 12-17 dolarů. Takže nám "zůstalo" 20 dolarů. Potřebuji prodat 50.000 kousků, abych byl jen na nule.

      Máme stejnou hru, ale nabídneme ji za polovičku: 5 dolarů daň, 6-10 dolarů obchod (spíše těch 10, jinak to ani nenaskladní - mluvíme o velikých řetězcích), 3 dolary krabička. Zůstane nám cca 7-10 dolarů z kusu. Potřebuji prodat skoro 3x tolik her, abych byl opět na nule. 3x tolik za poloviční cenu při stejné reklamní kampani. Toto se podaří u několika titulů, ale ne v globále. A druhou stranou mince jsou známé tituly, které se prodají klidně i za cenu vyšší - lidi si to prostě davově koupí (CoD a jejich předražené DLC).

      A upřímně, skutečně byste si těch 16 her koupil, anebo byste ty peníze utratil jinak (jídlo, alkohol, cestování, atd.)?
    • Dost dobrej napad ....
    • To je stejná jako s filmem na DVD/BLURAY .Dřív nový stál 800-1000 KČ a měl jsem doma tak 2 filmy...Dneska stojí od 60-400 Kč a mám jich plnou skřín.

      Tohle hrám chybí,jsou prostě předražené ,ano jsem schopný dát za SC2 1300 Kč,protože ho budu hrát 5 let ,ale nejse ochotný zaplatit za konverzi 1100 Kč.
    • 300 Kč? Za novou hru? A nechtěl by si k tomu ještě HD 6990 zdarma jako bonus?
      • fallout
        ty být tak hloupý... tak moc hloupý... jako dítě...
    • krunoslav
      takové optimistické počty bohužel nikdy reálně nefungují..nezapomínej, že i když hru zlevníš, lidi si jí ukradnou a je jim to jedno kolik stojí (příkladem jest například Machinarium)
      • tak machinarium nemuzes brat jako priklad uz kvuli tomu ze to neni zrovna zanr hry po kterym by skocila vetsina lidi, ja sam ho sice mam koupene na steamu asi z vanocni slevy ale popravde ani sem to jeste nevyzkousel ani to nemam v planu a nejsem zrovna ani clovek kterej by to koupil jen kvuli tomu ze to je ceske, spis sem to koupil jako tak ze kdyz uz sem tam do toho kose hazel desitky her tak jako bohus do poctu cisel, nadruhou stranu takove Just Cause 2 nebo BFBC 2 za 300kc uz je pro me jina.
        • krunoslav
          Pravda, že BFBC 2 je dneska už za babku, ale je to hra, která měla prodeje celkem vysoké i za plnou cenu a pokud si jí člověk ukradl, tak mu byla bez MP prakticky k ničemu..jak je vidět, recept na úspěch hry je kvalitní multiplayer, protože jinak by se CODu a BC prodalo asi o hodně méně..jak si vede v prodeji na PC JC2 netuším, ale řekl bych, že ne zrovna úplně nejlépe
    • Cajk
      To už se dávno řešilo.. Bohužel ceny her dle vydavatelů kompenzujou pirátství, tedy jebou ty hodný, kteří ještě hry kupujou. Oo? Trošku..
    • Kdyby to tak fungovalo, tak by hry levnější byly.
    • Hm... skoda ze oni takhle nepremyslej ... Dobrej postreh!
  • Pan Vávra to píše jako by každý port byl dokonalost sama,ale pravdou je že většina portů nestojí za zlámanou grešli a přitom vývojaři nasadí nějakou nesmyslnou cenu,pak se diví že se to na pc neprodává (klidně i třeba 1-2 roky po vydání té konzolové verze) a svádí to na pirátství..
  • Pekne drysty pan "komentator" - ked je to take narocne, ako to, ze Valve potom dokaze vyzit bez konzol? Lebo nema "kravatakov", nema reklamu (tusim CoD malo pomer cena reklamy:nakladom na hru 7:1), ma uspesny system Steam a ich hry patria k najmenej piratenym, pretoze su jedinecne, su vtipne a maju vzdy napad a iskru.

    Lenze firmy ako EA, Activision a ine "herne giganty" na to seru - oni vidia iba $$$
    • Kiež by bola pravda že na PC sa všetky nápadité a originálne hry s iskrou predajú , žialbohu história hovorí niečo úplne iné ( Beyond good and evil , Farenheint , Psychonauts ). Valve vyžijú hlavne vďaka steamu a ich hry sa predávajú kvôli značke v prvom rade. Napríklad portal ak by nebol priložený k Orange boxu dosť pochybujem že by bol taký úspešný *4*
    • No Valve dokáže vyžít bez konzolí hlavně díky onomu zmíněnému Steamu :-) Na tom trhne neuvěřitelné peníze a je zaopatřené na dlouhou dobu. Ale už dávno to není PC Only vývojář :-) Left 4 Dead 1,2 máš už na xboxu a Portal 2 míří na PS3 :-)
    • kámo totálny súhlas.. valve/blizzard sú proste PC klasiky..
  • Jedine, co konzole zabijeji (cti zpomaluji) je technologicky vyvoj her. Jestli je to dobre nebo spatne si je velmi subjektivni (pro me je to dobre, alespon me to nenuti kupovat kazdy rok nove PC jako kdysi).

    Ze hry vychazi na konzolich a na PC se udela konverze je pomerne jasne. Kdyz muzu vydelat potencialne trojnasobek za zlomek nakladu, proc do toho nejit, ze? PC byvaji vykonnejsi a konverze obvykle snesou i pres slabsi optimalizaci.

    Piratsvi? Temer irelevantni. Co jsem slysel tak je pirateni na konzolich mnohem komfortnejsi.

    Produkce her verne sleduje filmovou produkci v rustu nakladu. Dnesni AAA tituly maji bezne rozpocet pres $20M (GTA4 $100M, Halo3 $55M) - vetsina jde samozrejme na marketing.
    Dobra hra si na sebe proste vydela, spatna nekdy take, ale ciste piratstvi bych za totalni neuspech nevinil.
  • Myslím že tento článek je nepovedený,většina toho co zde autor píše jsou informace zkreslené podle jeho (autorovyú vlastní potřeby,neříkám že jsou vyloženě nepravdivé protože něco málo pravdy na nich je,ale zároveň je to podle mého trochu jinak..

    Faktem prostě je že konzole ovlivňují herní scénu a tím pak i další věci,třeba vývoj nového hardware který se díky konzolím zpomaluje..Takže,sice nevím zda to pc scénu zabijí ale třeba já dal i přesto že jsem invalidní důchodce za hry minulý rok přibližně 35 tisíc což není myslím vůbec špatné a prostě s tímto článkem pana Vávry nesouhlasím..

    Jinak přijde mě vtipné že pan Vávra vůbec zmínil hry jako Fallout 3 nebo Oblivion protože vím jak na ně v Levelu nadával..Třeba u Oblivionu "nadával" na to jak je hra v porovnání s The Elder Scrolls II: Daggerfall miniáturní :) (Daggerfall je opravdu obrovský) .To jen tak na okraj

    Mysím že jediné co pan Vávra dokázal je to že on je silně konzolácký hráč který pc hraní nemusí,ale nic jiného tu nepředvedl a nedokázal..
    • Harolde, vobec nic si z toho nepochopil.. ale vobec. To ze si ty utratil tolko neznamena ze i ostatni, su tu nejake ciselne fakty o ktore sa pan Vavra opiera, ktore sa daju z netu a od vyvojarov zistit a tie tvrdia o inom. Ja sam som kupil nieco naposledy... eh, ..uz dost davno *11*. Nie som na to hrdy ani to nepropagujem ale je to fakt.

      To ze sa narocnost na hardware spomalila ma aj dobre stranky. Nebolo to tak davno ked vsetci nadavaly ako musia kazdych par mesiacov upgrade koli novej hre, vtedy mnoho ludi preslo na konzole prave koli tomu. Aspon mi moja gtx260 stale staci. Uz asi mnoho ludi zabudlo...

      Ten clanok je naprosto povedeny a uplne vystihuje realitu. Daj mi 1 priklad v nom ktory ti pride ako loz. Preco by sakra nemohly dnes robit hry ako BG v nadupanom 3d kabate? Myslis ze sa im nechce?!? To ze nadaval na Oblivion nic neznamena, stale je to relativne otvorena rozlahla hra oproti napr CoD a to naznacuje. Co to ma teraz s tym ze ho inde kritizoval?

      Jak presne dokazal ze je konzolacky hrac? Ze napisal pravdu? Ake konkretne fakty si mu vyvratil TY o ktorych on pise s nejakym podkladom? Som i ja podla teba konzolovy hrac? Vazne si to myslis? Stavim sa ze patris k tym co este tvrdia ze piratstvo zvysuje predajnost. Je jedno co si ty a tebe podobny myslia, clanok naprosto presne vystihuje realitu, vsetko o com pise dava zmysel. A to hovorim ja - co piratim, tebe co si kupujes hry.

      Nicmene je tu par veci. Za prve, mnoho ludi co pirati by sio aj tak nikdy hru nekupilo, bud koli tomu ze ziju v rozvojovych krajinach alebo proste si to nemozu dovolit(su mladi studenti bez zarobkovej cinnosti). Dalsia vec je ze zopar tych cisiel mozu byt potencionalni kupci ktori si hru najskor vyskusaju. Dema nie su na kazdu hru a na tie co su ich casto neukazuju tak ake doopravdy su. Niekolko titulov a vydavatelov v minulosti hracov sklamalo(rozumej vy**balo s nimy) a ti uz nechcu podporovat danu spolocnost. Tohle sa mohlo stat uz v dobe ked zisk este nebol tak tazko dosiahnutelny bez ohladu na piratstvo. A v konecnom dosledku, ochrana. Oni sa proste nepoucia ze nema zmysel a odpalia si este i potencionalnych kupcov. V zivote nemienim platit za nieco co neni kompletne, potrebujem k tomu net a su s tym iba obmedzenia a problemy. Takze jak i fakty ktore uviedol autor clanku, tak i tieto veci prispievaju k slabej predajnosti. A koli slabej predajnosti su i vydavatelia(nie vyvojari) retardi, nahanaju dobu vydania na co najskor a kopec ineho...
      • no ona kdyby ta realita byla tak špatná pro PC jak se píše - tak už se dávno hry na PC nedělají. O tom že pirátsví ničí PC trh čtu už minimálně 10 let a pořád se na PC hry dělají. Ono to asi až tak špatný nebude! Pirátsví bylo je a bude a už to co jsem napsal výše říká že pirátsví určitě nemůže za všechno zlý na PC!
        • Ved uz mnohy i prestali. Gears of War 2? Fable 2? Navyse i ked sa o tom kecalo uz od davna, len teraz to zacinaju riadne citit koli rozsirujucemu sa netu a zvysenym nakladom.
          • mě hlavně přijde že takovýhle články sou na netu pořád dokola už pár let a že pár her se takhle přestalo? třeba GoW se na PC portovalo až půl roku po konzolový verzi což už se jim s dalším dílem asi nevyplatí a Fable se teď na PC vrací - sice asi neuspěje (stejný den jak Zaklínač 2 a půlrok po konzoli) ale vrací
            • Vracia ale s minimalnymi nakladmy na port, len tak aby bolo ako bonus co je presne ako uvadzane v clanku. Autori GoW sami oficialne uvidly dovod ako piratstvo, preco by nechceli portnut 2-ku keby sa im to vyplatilo, hlavne ked 1-ka uz vysla. Oni najlepsie musia vediet kde sa im co oplati.
    • Jo. Ten Fallout si pamatuji dodnes. Ale to byli stejny zvasty. Pamatuji si, ze tam resil takovy veci, jako ze ve vaultu pod vodou je funkcni kompl *1*
      • porad je ale pravda ze za vse si muzou hraci PC,prestante stahovat a pak muzete remcat.BOZE MUJ
        • I když všichni co stahují přestanou stahovat tak ty hry budou pořád stejné. Já třeba už ani hry nestahuju, pomalu přestávám hrát AAA tituli a hraju indie scénu. To že se nebude stahovat konzolové porty nezlepší, podle mě je potřeba napřet zlepšit a potom třeba lidi přestanou stahovat.
    • Ono celkově pan Vávra otočil, pamatuju jak cca před 10 lety nadával na konzole (komunitu) jak jsou stupidní, a rázem je konzole modla
      • Mohl bys prosím nějak konkretizovat, kde a jak jsem před deseti lety nadával na konzole jak jsou stupidní? Opravdu bych byl rád kdybys mi osvěžil paměť, na nic takového si jakožto majitel většiny konzolí (PSX, PS2, GC, Dreamcast, PS3, XBox) a osobních počítačů (ZX, C64, Amiga 500, PC) za posledních 15 let zpátky totiž nevzpomínám.
        • Bylo to v Levelu o vývoji her a jednalo se v té době konkrétně o PSX

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit