• M4RTY
    Crysis 2 má jenom 3 mínus : 1.Xbox 360
    2.PS3
    3.prodejní úspěch Call Of Duty
  • Z téhle debaty se díky některým jedincům stává naprostá žumpa a je mi z toho smutno. Když už někdo nemá rád konzole, PC, nebo cokoli, alepsoň by se nemusel chovat, jako naprostý ubožák a neventilovat svojí dětinskou a zcela nesmyslnou nenávist jako sprosté hovado a to ještě vůči lidem, které nezná a nic mu neudělali. Nesouhlasný názor se dá vyjádřit i slušně. A když někdo krade a ještě má tu drzost se s tím chlubit a následně nadávat, že se na PC nedělají hry, tak to už je opravdu konečná.
    • trolo
      mne je smuto z toho jak nektori no liferi ako ty sa vydavaju za inych a moralizuju. cisty fail
      • Jo z toho tvýho falešnýho jména je všem těm trotlům špatně doufám ,že se stydíš *1*
    • slušnej pokus napodobnit dana vavru, ketrej ale nevyšel
  • jo,potrefená husa se vždycky ozve,jako ted "xxx" .Zapomněl sis ovšem připustit fakt,že je krapet divný,aby si čímdál tím větší procento populace víc a víc stěžovalo na vlnu "tuposti" ,která v posledních letech čím dál tim víc prosakuje do herního světa( herního světa všeobecně)..která,ať už si to jsi schopen si připustit nebo ne,ma na svědomí právě konzole a její diametrálně odlišná technologická koncepce,která prostě chtě nechtě nemá šanci uspokojivě zvládnout všechny herní aspekty dohromady. Nicméně vývojáři moc dobře vědí,od které části herního publika tečou peníze. Já proti konzolim v základu nemám vůbec nic,sem nezaujatej. Ale když sleduju "vývoj" herních principů v posledních letech,nemůžu se ubránit pocitu,že prostě ty herní principy degradujou na plný čáře. Tím mě potažmo i s prominutim sere fakt,že hry na PC musí brát při vývoji ohled na sice komerčně mnohem úspěšnějšího,ale zároveň trochu kriploidního bratříčka konzole. Uvědom si,že snahou o optimalizace bývá PC verze(potažmo všech her,ne jen C2) ochuzena o velké množství principů,které by v případě vývoje na čistě jednu herní platformu,mohli být lépe využity,dokonce mnohem lépe. Tady pak vidíte to nerozhodné přijetí herního publika. Ted mě asi všichni pošlete k šípku,ale ptám se kde je ta herní kreativita alá Half Life,Baldurs Gate a jiné,primárně pro PC vytvářené tituly. Jsem už starší,nehodnotím grafiku na prvnim místě,takže mi je celkem jedno,že díky PS3 sem ochuzenej o to,že muj kulomet vrhá stín a jiné serepetičky,spíš se zamýšlím nad herním obsahem,PRÁVÉ KONZOLÍ okudlávaném.
    • Nemá to smysl řešit. To je klasický marný boj alá Windows vs Linux - sáhodlouhé diskuze rozhořčených stran co nikam nevede... ano i kdyby bylo stínů sebevíc a scéne vypadala sebelíp hratelnost se dnes ve hrách tak jako tak blbě hledá a proto jsou to jen naleštěné, ale blbé tituly... Baldurs Gate a podobné tituly dnes už nikdo dělat neumí. Nebo možná umí, ale řekněme si to na rovinu - hrálo by o dnešní blbé publikum? Bylo by to pro něj příliž těžké, dlouhé a nudné... Bohužel to zůstane navždy pro nás pamětníky.
      • Fallout New Vegas je podle mě naprosto vynikající hra, která si v ničem nezadá s tím nejlepším co kdy vzniklo. Prodaných kusů 4,8 milionu. PC? 0.6M. Tolik k dnešnímu "blbému" publiku. Tolik k "inteligentní" PC scéně. Problém není v konzolích ani publiku, ale ve vydavatelích.
        • ano pokud jde o čísla to je asi tak stejné jako naše slavná průměrná mzda... jinými slovy, kam na to ti chlapci chodí....

Jinak FNV je opravdu brilantní hra.
        • Jediny problem je že konzole je mnohem více rozšířená a hůř cracknutelná. Je to stejně hloupé jako porovnávat hrubou úmrtnost na motorce a v autě bez poměrů mezi nimi.
        • Zrovna FNV se myslím prodávalo hlavně na Steamu, co se týká PC. A vůbec, věří vlastně někdo těm číslům? Jaká je šance, že nejsou jen velmi hrubý odhad a ještě k tomu velmi tvrdě zmanipulovaný? Pff.
    • Jen tak pro zajímavost, já si zase myslím, že čistě konzolové hry jako Red Dead Redempion, Assassins Creed II, nebo Heavy Rain nejsou vůbec blbé a na PC by nikdy nevznikly, protože tam 80% lidí krade a ještě má tu drzost se s tím chlubit a stěžovat si, že pro ně vývojáři ty hry nechtějí zadarmo dělat.
      • Ja znam dost konzolistů ale zatim sem nepotkal člověka ktery by neměl očipovany Xbox... navic počet stahnuti konzolovych her mnohonasobně převyšuje počet stahnuti PC her. Takže se proberte kdo vlastně krade.
        • krademe všichni... jsme přeci jenom taky lidi ne?
          • a zajímalo by mě kdo mi dal mínus - že by člověk vskutku čestný? ale notak...
            • netušim, ja daval naopak plus za tu druhou reakci
          • Ano. Ale je trapas ukazovat prstem že ti kradou, když kradou i tamti a (sice ne procentuálně) přesto mnohem více.
            • ano, většinou platí, že ten kdo ukazuje na druhé krade sám a více:-)
      • No Assassins Creed 2 sice možná konzolový byl, ale jeho předchůdce Assassin Creed 1 byl čistě PC titul ne? A Dvojka by nevznikla bez jedničky, ne?:-)
        • Assassins Creed 1 byl poprvé představen jako exkluzivní hra pro Playstation3 (jako jedna z lanch her) *5* - nejdříve vyšel na konzole(PS3, xbox360) a teprve (po pár měsících) pak na PC. *3*
      • Cajk
        To snad nepsal Dan, jehož tehdejšímu studiu z největší části vývoj dvojky dotovala PC scéna? Dane??
        • Dotovala PC scéna? Nějak jsem nezaregistroval, že by mě někdo posílal nějáké dotace. A jen tak pro zajímavost, i Mafie I se prodalo na konzole minimálně stejně jako na PC. Z téhle diskuse je mi opravdu, ale opravdu smutno.
      • to samozřejmně nepopírám,netvrdím,že konzole vydavají nutně samé zmetky. Tituly které si zmínil+třeba God of War,Grand Tourismo,Solid Snake a jiné samozřejmě byly kroky dopředu. Měl sem na mysli spíše vývoj PC titulů,které dopředu počítaly s implementací pro konzolový trh a tím jejich zákonité osekání. A pirátství,to je téma na samostatnou diskuzi,ať si každej zamete před svym prahem
        • Ale psal to Dan Vávra, který proti konzolím vůbec nic nemá. Pokud jsou hry na ně debilní, je to problém jejich vývojářů a ne hardware. A jen tak pro zajímavost: Mafii II si JENOM přes torrenty stáhlo na PC 3.500.OOO lidí. Vzhledem k tomu, že torrenty už dávno nejsou hlavní warezový kanál, odhaduji skutečné množství pirátských kopií minimálně někde okolo SEDMI MILIONŮ KUSŮ. JENOM NA PC! Hru si na PC koupilo cca 200.000 lidí. Před vydáním na ní vyšlo demo, takže každý si ji mohl vyzkoušet a rozhodnout se, jestli si jí koupí, nebo ne. Ve výsledku tedy 97% PC hráčů hru, na které několik let tvrdě pracovaly desítky lidí, ukradlo a ještě mají tu drzost nadávat vývojářům, že kašlou na PC komunitu. Jakou PC komunitu? Myslíte komunitu, kde 90% lidí krade?
          • Ono se na konzole nekrade? To je novinka....Jinak vaše články čtu rád, neb máte velmi příjemný styl psaní. Předesílám, že je mi 40let a hry pouze kupuji, nemám potřebu je krást a nemám problém si je za dnešní ceny koupit. Trošku nesouhlasím s hodnocením hry....pořád se to srovnává s HL2. Ale vždyť je to to samé co HL2 jen s lepší grafikou. Mám tu všechny díly HL a nějak pořád nemůžu najít tu opěvovanou dokonalost HL. Je to koridorová střílečka s velmi příjemným ovládáním...ale co je na tom tak dokonalého, že je z toho skoro modla?
          • To se mi nezdá že by se Mafia II prodalo jen 200k na PC. Vždyt jen v ČR se muselo na PC prodat okolo 20k, pak je tu Steam, kde je to pořád jedna z nehranějších her s několika tisíci aktivních hráčů atd. *4*
            • Cajk
              Jenže pro dnešní vydavatelský/vývojářský borce je i milion prodanejch kusů málo. Stačí se podívat na zcela úchylný a naprosto mimo kritéria EA nutný pro tvorbu pokračování - zvěrstvo. Radši sem nebudeme ani zabíhat, protože to by ta naše diskuze byla pak ještě mnohem smutnější, navíc jsme v off-topicu - jen řekněme že v dnešní době je při tvorbě her nejdůležitější manažerský a marketingový oddělení, pak všechny ostatní.
            • To víte že se Mafia 2 prodávala. A hodně. Dělal jsem v obchodě zrovna když výchazela a jen za první týden se jí prodalo spousta kusů a to nemluvím o předbjednávkách. Hravě porazila Starcraft 2 co byl o chvíli dřív... A spousta lidí ačkkoliv hru stáhne, nakonec stejně koupí originál...
          • Cajk
            S M2 je to trochu problém - byla obrovská výzva snažit se překonat takřka dokonalou jedničku, ale 2K se asi rozhodlo jít trochu jinou cestou a je škoda že nenechalo českou pobočku udělat jejich práci pořádně, resp. do konce. Pak to holt dopadlo blbě, pokud by Mafia2 měla alespoň všechny vlastnosti jedničky, byl to jasnej komerční hit. Podle mě se jí stáhlo tolik protože se po netu rozkřiklo že to za tyhle prachy nemá cenu apod. - každopádně ať tak nebo tak pořád trvám na tom, že pokud je hra kvalitní a za rozumnou cenu, podstatná část lidi si jí ve výsledku skutečně koupí.
              dnešní vyhypované hry, tzv. áčkové tituly, jsou neskutečně drahé, jejich vývoj stojí miliony měsičně. prodejnost tedy musí být vysoká. bylo by od autorů hloupé nejít i na konzole, když si tak mohou zisky zmnohonásobit. další věcí je ono údajné zjednodušování kvůli konzolím. ne, za to nemohou prioritně konzole, jen se trochu změnil směr. hráči chcou jednoduchost (u některých her bohužel), hra se tak zpřístupní více lidem. ale ne každá hra je samozřejmě jednoduchá. to už záleží, jakou strategii zvolí ti, co rozhodují a co je podle nich nejlepší. hodně lidí vzpomíná na minulé časy. doba už ale tak pokročila, že hry z oněch minulých časů by dnes zvládla řada lidí udělat doma na koleně sama. však herní průmysl nestojí jen na těch nenáviděných hypovaných hrách, kterým se dává 7-9 bodů. je řada nezávislých studií, nezávislých her, kde zkoušejí dělat hry za méně peněz a jinak. hráč má právo volby vždy, on sám rozhoduje, co bude hrát, nikdo ho k hraní žádné hry nenutí. konzole nekonzole, je to naprosto jedno. pokud chtějí hráči něco změnit, musí finančně podpořit ty tituly a studia, která jim poskytují to, co se jim líbí. když ta studia uvidí, že si jejich hru stahuje hodně lidí, řekne jim to maximálně, že udělali dobrou hru, ale že jim za to lidi neplatí, takže příště musí přitvrdit s ochranou (takhle většinou uvažuje Ubisoft). pak je z toho začarovaný kruh, který hráč nemůže nikdy vyhrát...
            • Já souhlasím s Cajkem. Hry si kupuji, ale jestli budou vývojáři argumentovat tím, že se jim nevyplatí dělat hry plně optimalizované na PC jen kvůli tomu, že nejsou schopni zamezit pirátství (ano, je to taky jejich chyba, že nemají účinnou ochranu), pak si nebudu takové hry kupovat. Radši si nechám již na dosloužení svůj notebook a budu si stahovat staré pecky z GOG bez otravností, bez DRM, které trestají poctivé hráče a navíc budu mít víc času na real life :-)
            • Cajk
              Souhlasim s tebou ucho. Ve všem. Lepší nic nestahovat, nekupovat - jenže mezitím budou kupovat lidi na konzole a stejně se to nehne z místa-maximálně tak se začnou dělat hry jen na konzole, k čemuž se stejně blížíme tak jako tak, pokud maj všichni vývojáři podobný názory jak pan Vávra - a že maj - stačí se zeptat kluků z Cryteku. Přijde mi, že jako spotřebitelé jsme firmy až trochu moc namlsali prachama a teď se to tak nějak vrací zpátky. No mně už je to naštěstí jedno, já vydržim už bez jakýkoliv hry, člověk má pořád co dělat v dnešní době není-liž pravda:)
              a to je ta nelogičnost. lidé křičí "hra za to nestojí" a přesto ji stahují a hrají jako vzteklí... ani dohrát hru, která je nebaví, jim nedělá problém... :) a pak to všude pomlouvají, jako by je to někdo nutil hrát. pokud chtějí poukázat na nekvalitu, proč tu hru neignorují, aby dali signál "takhle ne". masivním stahováním vysílají signály jiné...
      • Nejak se mi nezda, ze by toto napsal skutecne Dan Vavra....
  • Přeju firmě větší prodejnost než CoD.... ale bohužel se to nestane .... nevím co na tich CoD vidí. A jinak skvělá recenze palec nahoru. :)
  • Co se mě týče, tak nevím o tom, že by v Crysis 1 byl nějakej extra příběh. Myslím, že jen melete pantem co se tohodle týče... Je to jen střílečka s nádhernou grafikou a možnostma nanoobleku a tím originální. A dvojka co se týče střílení a nanoobleku je ještě vychytanější a lepší. Graficky se mi taky moc líbí a jestli je to bržděno konzolemi?? To je mi fuk, já se bavil a o to de.
  • Pro mě velké zklamání, ve srovnání s jedničkou. Hra brutálně zkonzolovatěla, fuj *10*
  • Hmmm, dat 8 bodov takejto hre? To je cista fraska. Potom by vsetky zvysne hry mohli mat tak maximalne 5 - 6 bodov z 10. Trosku objektivnejsi by ste mohli byt, lebo takato hra na trhu nie je, je sto dalsich strielaciek, ale ziadna z nich sa nechyta na crysis, a co sa tyka pribehu, kto uz len hrava strielacky kvoli super pribehu? Toto su hry o efektoch, grafike atd, ale pribeh je viac nez nepodstatny, je iba na spestrenie misii. U mna 9 z 10 jednoznacne, ak nie 9.5, pretoze za posledne roky som hral kopu strielaciek, a vacsina ma omrzela po 5 minutach, toto ma bavi uhrat uz len kvoli tomu ako to vyzera. A pravda je taka ze oproti jednotke tam to graficke zlepsenie nie je nejake obrovske, ale stale nevyzera ziadna ina hra tak dobre, takze sa na to neda vyhovarat, keby ju spravili este narocnejsiu by ju nespustil skoro nikto, ja ju hram na extreme detailoch a vyzera to neskutocne. Konecne hra ktora po dlhom ocakavani nesklamala.
    • Tak neviem ako ty, ale ja keď čítam knihu, tak je to kôli príbehu a nie preto, že je vytlačená bielym pismom na čiernych stránkach.
      Ide mi o to, že by mi pripadalo nezmyselné hrať rozstrihané misie síce nelogické, bez príbehu, ale hlavne so superžúžo grafikou a hustodémonsky-krutoprísnymi efektmi. Trochu sa momentálne desím faktu, že moderní hráči berú príbeh ako spestrenie misí a nie naopak, ako si predstavujem ja, že by to malo byť.
      Kam sa takýmto štýlom dostaneme o pár rokov?
      K samotnej hre: Hral som zatiaľ le pár hodín a musím uznať, že u mňa je to prepadák. 9,5/10? To hadam nie, hral si Portal 2? Či to nie tam treba rozmýšlať a je tam celkovo moc príbehu, takže ti to kazí pôžitok z misií, nie? Ale nie, teraz vážne, musel som si trochu zažartovať.
      Od Crysis 2 som jednoducho očakával viac. Dej je zatial rozfrncaný, chodím, strieľam kade koho bez toho, aby som vedel prečo. Ale tak to asi v tejto dobe funguje, nie?
      Prispôsobenie pre konzole ma skutočne skoro vyviedlo z miery, tomuto przneniu vsetkých možných hier sa ale asi už nevyhnem.
      Nanosuit.... nanosuit. Neviem, v predošlých hrách sa mi páčil viac, tu je jeho používanie bohužiaľ opäť obmedzené na možnosti konzolového ovládania (grrr) a neviem čím to je, ale obrazovka je počas hrania až nepríjemne preplnená hlúposťami ako tagovanie krabíc s muníciou alebo zbraní, no pre klaustrofobika nič moc.
      A posledným klincom do rakvy je nemožnosť rošíreného nastavenia grafických možností čo opäť prikladám optimalizácí pre konzolu.
      Skrátka pre mňa nič moc, ale keď máte radi klapky na očiach pred 3D obrazovkou s pootvoreným "frontal face hole" so slinou spúšťajúcou sa Vám z pravého kútika, tak je to hra práve pre Vás.
    • Beru Tvůj názor, ale nemyslím si, že žánr fps je jen o grafice a ne o příběhu. Někomu to možná nevadí, že neví, co se přesně odehrává a po kom to vlastně střílí, ale něco mi říká, že většina hráčů je opačného názoru (viz Half-Life 2, tam hraje příběh klíčovou roli). A 8/10 je možná trochu méně, než si hra zaslouží, ale recenzent se vyjádřil, proč se takto rozhodl. Navíc celosvětový průměr je 88% (PC), což taky není těch Tvojich 9,5/10. Ale chápu, že ti hra mohla sednout a jsi z ní nadšený, u mě se přesně tohle odehrálo u Portalu.
      • Jenže Crysis narozdíl od Portalu není originální a patrně nemá ani příběh, který by mělo cenu sledovat.
  • je to brak...a komu se můj názor nelíbí, ať mi prase políbí... *12*
    • ...proč se nelibí?
  • Porovnával jsem ted na svém PC grafiku Crysis 1 a Crysis 2 a podle mě je grafika crysis 2 mnohem dál, je mi jedno jaký používá technologie atd... Koukám jen na to jak to vypadá... Muj názor.
    • Neblazni. Ani ted pod ultra detaily s dx 11 a zaplymi hd texturami se nemohu zbavit dojmu ze kvality predchudce nedosahuje, zejmena textury nekterych povrchu, o narocnosti nemluve.
  • Nechápu co proti tomu kdo má? Příběh se dá krásně stíhat titulky to samé, prostředí bude vždy někomu nevyhovovat ja mam reději toto městské jakoby CQB prostředí někdo má radšji rozsáhlé exteriery.... Hra je graficky jednodušší proti jedničce ale zase hratelnější a dělaná na větší akci.... I pro laiky který nehrál jedničku je dobře vymyšleno postupné odemykání vzpomínek takže jsem krásně pochopil co bylo v jedničce... a nanoblek je naprosto skvělej :)